Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door SpeedyGJ
#59933
Die waardes vind ik wel extreem hoor als je vergelijkt met de KNMI stations.
Toch zou ik die waardes ook niet onderschatten want op sommige plekken zijn wel degelijk hogere snelheden gehaald dan omliggende stations en KNMI station, dit noemen ze ook wel: Lokaal.
In dit geval kan het zijn dat tijdens de passage van het koufront juist op enkele plekken toch wat hogere snelheden hebben kunnen halen!

Ik kom met mijn 109km/h als 1 van de hoogste van alle stations in Friesland, als er dan nog getwijfeld wordt aan mijn meting dan wordt ik gek ;)
Door Overijse
#59938
tuinmantom schrijft:
Wat is het probleem dan met de meting van xxxxxxxxxx? Nu staat xxxxxxxxxx er met xxx km/u waarom is dat dan wel OK en xxx niet?


Betrokken station had het zelf al in de mot dat er iets niet klopte, foutieve meting werd in de voormiddag gemeten terwijl de sterkste windvlagen pas rond 15 hr gemeten werden.

Betrokkene denkt aan een conversieprobleem WL naar VWS, wie hier meer over zou kunnen weten hoe dit op te lossen. Alle hulp is welkom.

Grtz
Kris
Door tuinmantom
#59943
SpeedyGJ schrijft:
Ik kom met mijn 109km/h als 1 van de hoogste van alle stations in Friesland, als er dan nog getwijfeld wordt aan mijn meting dan wordt ik gek ;)


Je kan altijd een foto nemen van je console op de HI/LOW waarden van die dag als bewijsmateriaal :)
Door pkd19
#59945
Ik kom met mijn 109km/h als 1 van de hoogste van alle stations in Friesland, als er dan nog getwijfeld wordt aan mijn meting dan wordt ik gek


Nou die meting klopt gewoon hoor,het zelf in Damwoude 107km/hr gemeten.