Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Mike
#59915
"Hoor de wind waait door de bomen", als die nog overeind blijven staan tenminste :laugh:

Ik ben zeer benieuwd, ga denk vanmiddag even naar het strand van Langevelderslag.

Maar idd langs de gehele westkust een 8 bft met de uitschieters, toch krijgt het NW de zwaarste klappen, ga die weerstations maar eens even in de gaten houden vandaag.

Fijne dag vandaag.

Mvg, Mike.
Door Pringelz
#59920
Ik ben ook benieuwd wat het vandaag zal geven, alhoewel sommige kranten serieus overdrijven met hun "Superstorm" (BE). Hebben nog altijd niet te maken met een zware orkaan hé.
Door tjabine
#59924
meteohoekvanholland schrijft:
Zo stevige weermast @ weerstation xxxxxxxxxx. Na xxx km/u nog steeds in de lucht!


Ja xxxxxxxxxx is door de moderators over het hoofd gezien vandaag.
Door meteohoekvanholland
#59925
Want? Het is toch gewoon een VP2 die netjes vrij is opgesteld? Een te hoge temperatuur krijg je als je temperatuurmeter niet goed is afgeschermd, maar er
staat vast niemand express tegen het windmolentje aan te blazen :silly:

Natuurlijk zal er iets afwijking naar boven in zitten, maar dat hebben dan alle leden met een VP2, niemand heeft een profi weerstation als het KNMI, dus waarom zouden de waarden van andere leden wel geldig zijn en xxxxxxxxxx niet omdat die 'toevallig' xxx km/u meet?

Ik zag op een gegeven moment een bijna constante wind van rond de 100 km/u bij xxxxxxxxxx, dus lijkt mij zo'n uitschieter helemaal niet zo gek. Laat het op een profi meter dan ergens tussen de 130 en 140 uitkomen, maar ik zou niet met die waardes knoeien, dan kun je net zo goed helemaal geen windt-waardes van weeramateurs publiceren, want die kloppen immers nooit helemaal 100%.
Door riccardo75
#59930
Persoonlijk vondt ik het vandaag tegen vallen.
mijn weerstation wel zijn online vuurdoop gehad, het hoogste wat ik gemeten had is windvlaag vandaag:
67,7 km/h om 19:55
op 9 meter hoogte, niet echt denderend, maar alles draait goed, en heeft het overleeft, nu met hoogwater wordt het nog even spannend wat er in de kustplaatsen delfzijl en lauwersoog gaat gebeuren,
Door jango
#59932
tuinmantom schrijft:
Wat is het probleem dan met de meting van xxxxxxxxxx? Nu staat xxxxxxxxxx er met xxx km/u waarom is dat dan wel OK en xxx niet?


Er mag op HWA niet gediscussieerd worden over data van andere stations.

Maar om de zaak een beetje inzichtelijk te maken kan je eens kijken in de data Historie Heemskerk.
Bekijk dan niet alleen de wind maar ook Tmin waarden eens.
Dan word het misschien iets duidelijker.
Station Heemskerk zou wel eens af en toe last kunnen hebben van software matige storingen waardoor vreemde en onmogelijke waarden worden ingevoegd.

Ik mag tenminste aannemen dat het weerstation Davis VP2 wel goed werkt.

Maar misschien klopt de data van vandaag wel, maar twijfel maakt zulke besluiten en dus uitsluiting reëel.