Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door SpeedyGJ
#63745
En dat was allemaal op 1 dag vandaag.
Flinke windstoten, regen en hagel buien die hier over kwamen later op de dag. Over het algemeen verliep het hier wel rustig,, mah dacht ik.
Terwijl in de provincie Groningen flinke hagelstenen uit de lucht kwam vallen, en de windmeter op Lauwersoog een uitschieter gaf van 101km/h.

Wel mooie luchten gezien, en eind van de middag schoof de wind uit in de weiland naar 75km/h. Die lucht kwam ook naar mij toe en op gegeven moment ben ik het dak opgegaan, zwarte luchten begon boven Dokkum te hangen en de eerste forse windstoten kwamen binnen treden, op gegeven moment waren de stoten zo hevig dat mijn ISS beetje begon te draaien! Ai ai dat was pittig :) Paar tel later kwamen de hagelstenen uit de lucht vallen en moest ik maken dat ik weer via het dakraam naar binnen kon :D
Uiteindelijk later naar beneden gegaan om te kijken wat er op de teller stond, nog altijd 75km/h in de weilanden en stond dan ook verbaast te kijken dat in Dokkum gewoon een 78km/h als uitschuiver te verwerken kreeg.

Al met al leuk dagje, hoewel ik iets meer buien had willen zien.
Morgen rustdagje, daarna aantal dagen met veel wind en buien ;)
Door petergroeneveld
#63747
Kan je verhaal alleen maar beamen Gerrit-Jan. Gisteren was het ook al bar en boos s' nachts en in de morgen veel regen. Nadat de regen enigszins ophield kon ik toevallig op het werk met mijn telefoon een plaatje schieten van de zwaar bewolkte lucht op de Eemshaven dit richting Waddenzee gezien. Je kunt net nog de dubbele regenboog zien. Is wel goed weer voor de windmolens :laugh:

Bijlagen
Eems.jpg
Eems.jpg (67.91 KiB) 1740 keer bekeken
Door pkd19
#63759
Klopt,vooral tijdens passage van dat buienlijntje ging het 10 minuten flink tekeer,zelf hier toen 81km/hr gemeten.
Lampen moesten aan,zo donker werdt het:cheer: