Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Luc
#7900
Afgelopen dinsdag heb ik al even op het ijs gestaan. Op een hele grote bevroren plas in natuurgebied de banen in Nederweert. Toen had ik echter geen schaatsen bij me.

Vandaag moest het gaan gebeuren. Na een drukke oudjaarsdag, lange nieuwjaarsnacht en de verplichte familie bezoekjes op nieuwjaarsdag, had ik me voorgenomen om eindelijk te gaan schaatsen. Dit had ik al jaren niet meer gedaan.

Vanmorgen de kinderen extra warme kleding aangedaan, de slee in de auto gegooid en de schaatsen gezocht. Daarna naar een kleine bevoreren plas gereden in de buurt.

Toen ik de schaatsen aan wilde doen, kwam ik erachter dat de schaatsen toch wat de klein waren. Nadat ik 10 minuten al schaatsend de slee getrokken had, kon ik echt niet meer op de schaatsen staan. Ik heb toen nog maar een half uurtje op de schoenen de slee over het ijs getrokken.

Ondanks de te kleine schaatsen heb ik genoten. Bij een temperatuur van ongeveer 1C en nauwlijks wind, was het absoluut niet koud.

Vanmiddag heb ik grotere schaatsen op de kop weten te tikken, dus morgen ga ik nieuwe poging wagen en hopelijk kan ik dan wat langer schaatsen.... het zal wel wat kouder zijn dan vandaag, want na een nacht met matige vorst, komt de temperatuur morgen niet boven het vriespunt in Limburg.

Wie heeft er nog meer geschaatst deze vorstperiode?
Door petergroeneveld
#7915
Everybody nog een Happy New Year vanuit Haelen.
Nee ik heb niet geschaatst, dit is geen weer voor mij, lig liever te bakken op het strand dan zie je ook nog wat leuks voorbijkomen.
Door Luc
#7942
Ook vandaag weer geschaatst op dezelfde plek als gisteren. De ijskwaliteit was echter een stuk minder dan gisteren.

Het ijs was namelijk behoorlijk 'bobbelig' door het aanvriezen van eerder losgeschaatste stukjes ijs. Niet gek overigens na een nacht waarin het bijna streng vroor.

Toch was het een stuk prettiger schaatsen dan gisteren. Dat kwam vooral doordat ik nu een paar schaatsen in de goede maat aan had :laugh: .

Morgen nog een keertje schaatsen en dan weer aan het werk. Tenzij er daadwerkelijk sneeuw valt van zondag op maandag. Ik heb de klant waar ik maandag naar toe moet al gewaarschuwd, dat ik bij sneeuw een dagje langer vij neem....
Door Waling
#7961
We hebben hier (Hallum (Fr)) ook al enkele dagen geschaatst.
ma 29-12, di 30-12 en wo 31-12.
Maar dat lijkt alweer heel lang terug, zeker als je nu ziet dat de wind uit het westen komt, de temperatuur 4.0 C is en er al 3.4 mm water is gevallen.

Waling
Bijlagen
schaatsen_29_12_08.jpg
schaatsen_29_12_08.jpg (135.82 KiB) 2022 keer bekeken
Door Waling
#7964
Hier nog een plaatje van bovenstaande.

Waling
Bijlagen
schaatsen_29_12_08.jpg
schaatsen_29_12_08.jpg (135.82 KiB) 2022 keer bekeken