Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door pb2rdf
#70217
WSParkstad schrijft:
Het is niet leuk vor de mensen die er wonen waar de orkaan overheen gaat echter voor mij wel leuk om het vast te leggen met eigen software en ontvangst, dit maakt men niet vaak mee in Europa.

Overdag zet ik het op High Visible en in de avond gaat die over op Infrarood.


http://weerstation-parkstad.nl/eumetsat/Atlantische.gif


Marcel,
Dat ziet er leuk uit!

Eigen meteosatontvanger ?

Ik tweet het, met verwijzing, referentie.

groet, Peter
PB2RDF :)
Door WSParkstad
#70218
Hallo Peter,

Peter ben je ook een DMR man ;-)

Wat betreft weer statelliet idd eigen ontvangers, een via de lucht oftewel op de QRG's die jij zeker ook zult kennen maar ook via Eumetsat en daar heb ik dus een aparte ontvanger met 2 pc's die de beelden verzameld en een anderen die er filmpjes van maakt, maar gebruik op dit moment maar 10% ervan, kan er veel meer mee doen en zal van de winter wel erbij komen.
Wat betreft Eumetsat dus ontvanger de Ayecka SR1 met 95cm schotel en dan de software van David Taylor.
Mooi spul om mee te werken en van Eumetsat zelf een dongel om de data te kunnen uitlezen.

Begin veel mee gedaan in 2007 toen effe stil gelegen ivm verbouwingen en het opnieuw plaatsen van de schotel en nu sinds jaartje weer opgepakt met nieuwe ontvanger, de eerste werkte al niet meer.

Maar goed het blijft mooi spul en men kan er zoveel mee, maar ja de tijd.

Maar goed wie weet horen we ons eens op de QRG's, zit alleen op DMR en D-Star en gene bereik van NOS, heb geen buiten antennen, maar wie weet komt die er nog wel eens.

Natuurlijk ook op QRZ te vinden.

groetjes en de 73's
Marcel (PD4MM)