Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door SpeedyGJ
#71104
Beste allemaal!

Het is alweer een poos geleden dat ik iets van me niet horen. Sinds het stoppen van mijn kant was er op dat moment niet veel meer te melden tot nu!

Sinds een aantal weken (met aantal maanden voorbereidingen) ben ik bezig met het opzetten van een archief.
De actuele kaarten van KNMI en Weerplaza kennen jullie natuurlijk wel, deze kaarten worden nergens opgeslagen enkel een keer dat er iets bijzonders gebeurd b.v storm of vele neerslag, diepvries kou of hete luchtoven temperaturen.

Sinds maart 2017 ben ik begonnen met het opslaan van aantal kaarten zo ook de neerslag kaart van HWA.

Waarom die kaart?

De weerplaza neerslag kaart geeft een kleine indruk over de neerslag, echter zijn dit maar lokale gebieden en je krijg er geen goed beeld bij.
De HWA neerslag kaart geeft een veel duidelijker beeld over de neerslag, dankzij jullie weerammateurs kunnen we hier genoeg mee doen :)

Vanavond heb ik de maanden Jan en Feb 2018 online gezet, het is nu de werk om maart erbij te halen voor alle kaarten die momenteel online staan, als ik bij ben wordt er elke dag de kaarten van de dag ervoor erop gezet.

Indien ik bij ben en heb tijd over ga ik rustig aan 2017 erbij doen vanaf Maart. Echter voor HWA heb ik vanaf 2 augustus 2017 erbij gedaan. Alles daarvoor heb ik helaas niet in het archief.

Alle kaarten staan momenteel op mijn domein naaan http://www.weerstationdokkum.nl hier vind je dus naast HWA neerslag ook de Weerplaza en KNMI kaarten.
Mocht je nog een kaart hebben die je graag wilt terug zijn in het archief, laat het me weten!

Veel plezier met het terug kijken van uitzonderlijke natte weerdagen ;)