Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door Roelof
#19658
Die conclusie had ik voor me zelf ook al getrokken, kijk maar naar de elfstedentocht.
Deze worden altijd gehouden rond het zonnevlekkenminimum en er is er nog nooit een in het maximum geweest.Wel ben ik er van overtuigd dat we voorzichtig moeten zijn met wat we hebben.Of de co2 uitstoot invloed heeft op ons klimaat kan ik niet inschatten en ik denk onze geleerden ook niet.Ik denk dat de aarde zelf wel een herstellend vermogen heeft.Je ziet dit bv aan de flora en fauna.Er komen hier nu soorten voor die er nooit geweest zijn en dit zie je ook in het verleden.Het gaat misschien over een tijdsbestek van eeuwen maar de natuur hersteld zich zelf.

Roelof
Door wslangerak
#19671
Ik denk dat de "Global Warming"-lobby de laatste maanden aardig op zijn gezicht is gegaan.
Er wordt niet veel aandacht aan besteed, maar het hele verhaal lijkt (ik zeg líjkt) uit een hele grote duim te komen....
Ons zonnetje zou wel eens voor hele grote verrassingen kunnen gaan zorgen de komende paar jaar!
Door hjr
#19685
Hallo Kees,

Niet om hier weer een geweldige discussie over te starten, maar ik kan het niet laten. Denk je echt, dat vanwege een paar foutjes in die raporten, dat daarom die global warming nonsens is? Maar gezien je reactie "Global warming -lobby" zul je er wel nooit in geloofd hebben. Ik vind het erg kortzichtig als mensen nu, vanwege een paar fouten, zeggen dat er niets aan de hand is. De politiek grijpt dit aan om maar weer te gaan slapen, terwijl overduidelijk is dat wij de wereld met ons allen lopen te verklooien.

groet Henk Jan