Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door Mike
#19784
Nederland doet weer massaal mee met de Warme Truiendag. Bij duizenden scholen, bedrijven, instellingen en huishoudens gaat morgen de verwarming één of twee graden lager. Naast honderden basisscholen doen bijvoorbeeld ook de Hogeschool Arnhem Nijmegen en de studenten van de Universiteit Groningen en de Hanzehogeschool dit jaar mee. Ook de Woonbond doet mee. Daar gaat de verwarming omlaag om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen.

Het Klimaatverbond roept gemeenten, bedrijven en burgers op om samen met anderen aan de slag te gaan met energiebesparing, onder het motto: 'Als ze er in Kopenhagen niet uitkomen, dan gaan we zelf aan de slag'. Het is het vierde achtereenvolgende jaar dat de Warme Truiendag in Nederland wordt georganiseerd. Jaarlijks besparen Nederland en België op Warme Truiendag respectievelijk dikke-truiendag, energie ter gelegenheid van de verjaardag van het Kyoto-protocol en laten mensen aan elkaar zien hoe eenvoudig energie besparen is. Het idee van de Warme Truiendag is simpel: bespaar 7% energie per graad en dus 7% CO2-uitstoot. Met een trui aan spaar je het klimaat zonder verlies van comfort. In Nederland wordt maar liefst 40% van alle energie gebruikt voor warmtewinning, waar we met gemak 30 tot 40% op kunnen besparen door het verstandig omgaan met energie en het toepassen van simpele maatregelen als het isoleren van gebouwen en het inregelen van verwarmingsinstallaties. In heel Nederland gaan deelnemers aan het Klimaatstraatfeest ter gelegenheid van de Warme Truiendag samen met hun buren op de foto en hebben ook aangekondigd te gaan komen met een ludieke of inspirerende actie.

http://www.warmetruiendag.nl/
Door Luc
#19785
Bij de basisschool in Kessel gaat morgen zelfs de hele school naar buiten, maar dat heeft niet te maken met warme truiendag. 's Middags lopen alle kinderen mee in de kinderoptocht. De carnaval wordt er hier met de paplepel ingegoten. En dat is maar goed ook, want zo houden we die leuke traditie in leven.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#19792
Ik heb zowel zomer als winter een t-shirt met korte mouwen aan.

Maar morgen maar ff een warme trui aan als hoge uitzondering.B)

Groet,

Martijn
Door tinuz97
#19797
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ik heb zowel zomer als winter een t-shirt met korte mouwen aan.

Maar morgen maar ff een warme trui aan als hoge uitzondering.B)

Groet,

Martijn


Grappig,ik ook!
Zou het zijn omdat ik ook Martijn heet?! :laugh:
Door WSWijk
#19833
Hmmm... ik ook, alleen heet ik geen Martijn...

Denk dat trouwens het merendeel van de mensen met dit weertype een warme truiendag heeft (ook zonder deze actie)...