Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door weatherservice
#33275
SpeedyGJ schrijft:
Trouwens niet vergeten dat we op 19 maart ook een 11bft krijgen he uit NW + hoog water + springtij = genieten :D


Dan wel hard opletten met je weerstation op de pier !!! :D
Door fotogw
#33509
pb2rdf schrijft:
Ik zou,als ik jullie was, alles geloven wat er op die website staat.
(Maar dat ben ik gelukkig niet .....)B)

Peter


Maar da ook écht alles. En niet zelf nadenken hoor...
Door weatherservice
#33510
pb2rdf schrijft:
Ik zou,als ik jullie was, alles geloven wat er op die website staat.
(Maar dat ben ik gelukkig niet .....)B)

Peter


Natuurlijk is er geen verband tussen maan en aarde, zwaartekracht verandert minimaal, maar het is frappant dat we net gisteren te maken hadden met een aardbeving van 8.9 en nucleaire rampen etc,.,.
Door Overijse
#33515
weatherservice schrijft:
pb2rdf schrijft:
Ik zou,als ik jullie was, alles geloven wat er op die website staat.
(Maar dat ben ik gelukkig niet .....)B)

Peter


Natuurlijk is er geen verband tussen maan en aarde, zwaartekracht verandert minimaal, maar het is frappant dat we net gisteren te maken hadden met een aardbeving van 8.9 en nucleaire rampen etc,.,.


Frappant dat de aarbeving in Christchurch op 25 december was (hmmm welke goddelijke verklaring zouden we daar kunnen aan geven).
Frappant dat de aarbeving in Indonesië 2004 op 26 december was (misschien wel dezelfde goddelijke krachten als in Christchurch).

Nog frappanter ==> int engels NASA Scientist Explains Science Behind Supermoon Phenomenon
Nog frappanter ==> int googletranslates NASA-wetenschapper legt wetenschap achter het Supermaan fenomeen uit
Door westkapellegek
#33519
Ik heb aan mijn aardrijkskundeleraar gevraagd of er een verband zou kunnen zijn tussen de supermaan en de aardbeving. Maar hij denkt dat er hooguit een hogere waterstand is. Verder zijn er natuurlijk mensen die verbanden gaan zoeken. Als er dan wel 3 keer in de honderd jaar zoiets voorkomt tijdens een supermaan is dat al "bewijs".
Ik geloof er niet zo in. Er zijn immers veel meer aardbevingen zonder dat er een supermaan is.
En dan hoor je de supermaan " fans" ineens niet meer.

Niek
Weerstation Almkerk