Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door Mike
#36951
18 juni 2011 - Harde windvlagen en zware buien gooien zaterdag roet in het eten bij verschillende festivals. Sommige zijn (deels) afgelast, andere gaan wel door. Een overzichtje van alle festivals die maatregelen hebben getroffen in verband met de weersverwachting.

Concert at Sea

Burgemeester Gerard Rabelink van Schouwen-Duivenland nam zaterdagochtend het besluit om Concert at Sea af te lasten. Vanwege het slechte weer zou het onverantwoord zijn om het festival door te laten gaan. Bezoekers krijgen hun geld terug. Meer informatie daarover is te vinden op www.concertatsea.nl

Festival Mundial

De organisatie van het Tilburgse Festival Mundial besloot tot vijf uur zaterdagmiddag alleen de optredens op de grootste podia door te laten gaan. Bezoekers was aangeraden niet voor vijf uur naar het festivalterrein te komen. Na die tijd gaan de overige geplande optredens wel door.

deBeschaving

Festival deBeschaving in Utrecht wil gedupeerde bezoekers van Concert at Sea tegemoet komen. Daarom geeft de organisatie alle bezoekers met een kaartje voor Concert at Sea een korting van vijftig procent.

Jazzweekend

In Bergen op Zoom gaat alles vooralsnog gewoon door, zegt Peter Mennes van het Jazzweekend. "Onze tent op de Grote Markt kan een stootje hebben." Tijdens de streetparade zaterdagmiddag brak even de zon door. Daarna kwam het weer met bakken uit de hemel. Sommige bands trokken zich niets aan van de nattigheid: zij speelden vrolijk door onder een boom of luifel, af en toe onderbroken door een donderslag uit de verte.

Parkfeest

Een bericht op de website van het Oosterhoutse Parkfeest roept bezoekers op om, ondanks het noodweer, de paraplu thuis te laten. Dit uit veiligheidsoverwegingen, maar ook omdat ze het zicht van andere toeschouwers zouden kunnen belemmeren. Poncho's zijn wel toegestaan, de organisatie heeft er een paar duizend klaarliggen.

Bron : www.bndestem.nl
Door baroman
#36973
Hoi Mike.

Ik ben bang dat de zomervakantie`s ook nat uitpakken.:(
Eerst een voorjaarstekort, maar moedernatuur trekt alles weer recht. Zijn wij mooi klaar mee.
Vorig jaar hetzelfde geval schiterend voorjaar (ik heb nog nooit zoveel ijs gegeten) de zomer was in mijn ogen PET. En volgens mij is het dit jaar niet veel anders.:angry:

Ronnie..
Door Mike
#36977
Heey Ronnie,

De meeste voorspellingen zijn toch ook wel een "slechte" zomer.
Ik hou persoonlijk niet zo van die warmte, dus een mooi voorjaar en een "slechte" zomer vind ik wel best, daarbij nog een echte winter met schaatsweer en sneeuw, mij hoor je dan niet klagen :)

Groeten, Mike.
Door baroman
#36985
Mike schrijft:
Heey Ronnie,

De meeste voorspellingen zijn toch ook wel een "slechte" zomer.
Ik hou persoonlijk niet zo van die warmte, dus een mooi voorjaar en een "slechte" zomer vind ik wel best, daarbij nog een echte winter met schaatsweer en sneeuw, mij hoor je dan niet klagen :)

Groeten, Mike.


Hoi Mike

Het hoeft dan ook niet warm te zijn zo`n 25 graden is perfect, als het maar droog is s`nachts een buitje dat vindt ik best maar overdag is dat minder.:(
Een strenge winter geweldig, het stikt hier van de Eiken prosesierups om bijna elke boom zit wel een lintje.:angry:



Ronnie..