Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door westkapellegek
#41757
Die vorst zou heerlijk zijn! Maar vanwaar "opnieuw" die strenge winter? Zo streng waren die afgelopen winters niet! Nou ja, op hoop van zegen deze winter dan maar!

Gr. Niek
Door Overijse
#41759
Strenge winter of geen strenge winter, we zullen het moeten afwachten. Zijn er hier allezins al op voorbereid :cheer:

- Zout en sneeuwschop staan klaar indien nodig.
- Winterbanden liggen klaar indien nodig.

En laatste maanden genoeg energiebeschermende maatregelen genomen om die stijgende energiefactuur tegen te gaan.

- Nieuwe energievriendelijke (hopelijk blijft dit zo de komende jaren) en co2 neutrale pelletkachel geïnstalleerd ipv te verwarmen op huisbrandolie.
- Laatste 2 dagen werden er overal HR++ ramen geïnstalleerd.
- Overal LED verlichting geïnstalleerd.

Hopen met bovenstaande onze duit in het zakje te doen om de opwarming van de aarde wat tegen te gaan en terwijl onze energierekening in een vrije val te krijgen.

Grtz
Kris
Door André
#41760
Een koude winter ? Dat zal de tijd uitwijzen maar hopelijk is het terug een ouderwetse winter met stevige vrieskou en veel sneeuw . Laat maar komen ik verheug me erop.:laugh:

Edit moderator: Samengevoegd.
@Andre svp reacties plaatsen met de knop 'Nieuwe reactie' en niet met de knop 'Nieuw bericht'
Bijlagen
livebild.jpg
livebild.jpg (72.82 KiB) 2808 keer bekeken
Door Snarf2000
#41769
Om dan maar wat verder hier op in te gaan eerst een reactie.

Dennis van MC voorspelt een koude winter?
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Er is al heel veel over de aanstaande winter geschreven.
Je moet daarvoor wel veel engels lezen, maar dan vind je genoeg hier over.

In Juni 2011 werd er al in de UK door James Madden al over geschreven.

Ik heb het door GooGle Translate gehaald om het voor een ieder leesbaar te maken.
Het orginele artikel staat hier in PDF

18 juni 2011

Britse Long Range Winter Weerbericht 2011-2012

Mijn Britse long range winter weerbericht in lekentaal en de redenering achter mijn hand van een strenge winter waarschuwing voor 2011-2012.

Lage zonneactiviteit

Perioden van geringe zonneactiviteit op dit moment en wat we gezien hebben in de afgelopen jaren invloed op de aardse atmosfeer doordat de stratosfeer te laten afkoelen. Dit heeft een wat meer diepgaand effect op Noord-Europa en het Verenigd Koninkrijk op het gebied van kouder en snowier winters, als gevolg van jet stream patronen die warme lucht blokkeren van het bereiken van ons en het scheppen van meer vocht. Hoewel de zonnevlekken activiteit is enigszins toegenomen dit jaar en is er een toename van de zonnevlam activiteit, de activiteit is minuscuul in vergelijking met wat het zou moeten, zoals tijdens een zonnemaximum en in termen van frequentie. Perioden van geringe zonneactiviteit zoals deze hebben gevolgen voor de toekomst van lage zonne-activiteit in de toekomst cycli en produceren extra bewolking die het zonlicht reflecteert met een verkoelende invloed op aarde. Het gebrek aan grote zonnevlekken en zonnevlammen duidelijk aan te geven een tragere transportband binnen de
Zon We zijn nu in een zeer zwakke zonnemaximum en mijn waarnemingen wijzen erop dat de komende zonnecyclus zal ook zwak zijn.

La Niña

La Niña is de koeling van de Stille Oceaan nabij de evenaar en invloeden veranderingen in de atmosferische druk en de wind verandert. In termen van het Verenigd Koninkrijk maakt dit de jet streams in de Noord-Atlantische Oceaan sterker en biedt daarom meer neerslag in de vorm van een brede hevige sneeuwval tijdens beneden het gemiddelde temperaturen zo koud easterlies domineren. Recente indicatoren uit de NOAA suggereren neutrale voorwaarden voor het seizoen vooruit, maar het is ook belangrijk om te overwegen de huidige Stille Oceaan decadale Oscillation (PDO), die op een koude fase geschakeld in 2008. De BOB is een patroon van Pacific variabiliteit van het klimaat die fasen schakelaars en duurt 20-30 jaar, wat resulteert in een sterkere La Niña en zwakkere El Niño condities die de kans op La Niña voorwaarden terug te keren erg hoog te maken. Zal echter een terugkeer naar La Niña voorwaarden dit jaar niet zo sterk of die dezelfde invloed hebben op de broodnodige adempauze die we ontvangen in het laatste deel van afgelopen winter, in termen van de mildere weersomstandigheden van de hoge druk systemen het geproduceerd in de Noord-Atlantische Oceaan.

Gulf Stream / Noord-Atlantische Drift

Het is zichtbaar te zien van de recente NOAA satellietbeelden dat de Golfstroom / Noord-Atlantische Drift drastisch heeft gewijzigd in de laatste paar jaar. De Golfstroom is in feite een grote hoeveelheid warm water die warmte brengt aan het Verenigd Koninkrijk in termen van een milde sfeer. Dit verzacht het klimaat hebben we ervaring voor de breedtegraad we liggen op. Laten we het bijvoorbeeld eens Newfoundland, die liggen op een vergelijkbare breedtegraad naar het Verenigd Koninkrijk, maar toch ervaren ze veel hardere winters omdat zij niet profiteren van deze waardevolle warmtebron.

Hier volgt een citaat van Matthew Fontaine Maury, die de bijnaam "Vader van de Moderne Oceanografie" en "wetenschapper van de
Zeeën ".


"Een eenvoudige berekening laat zien dat de hoeveelheid warmte die wordt afgegeven over de Atlantische Oceaan uit de wateren van de Golfstroom in een winterse dag voldoende zou zijn om de hele kolom van de atmosfeer dat bij Frankrijk en de Britse eilanden ligt van het vriespunt aan de zomer te verhogen warmte "(Fysische Geografie van de Zee, 1855).

Vulkanen

De IJslandse vulkaanuitbarstingen Eyjaffjallajokull 2010 en 2011 Grimsvotn zijn belangrijk in termen van zonlicht reflectie over het noordelijk halfrond. Het stof en as deeltjes kunnen blijven binnen de sfeer van een tot twee jaar en uit de buurt reflecteren de warmte van een reeds rustige zon Omgezet zwaveldioxide-emissies van vulkaanuitbarstingen kunnen zonlicht reflectie ook leiden tot in de atmosfeer. Het is ook belangrijk om de momenteel uitbarstende vulkaan Chaiten in Chili te beschouwen als dit kan het potentieel om wereldwijd veroorzaken op lange termijn gevolgen voor het klimaat hebben.

Conclusie

Ik verwacht daarom de 2011-2012 winter tot een vergelijkbaar patroon in termen van hoe maanden november en december werd in 2010 voor de overgrote meerderheid van deze winter te volgen. Het zal buitengewoon koud en sneeuw met ver onder het gemiddelde temperaturen. Ik verwacht om records gebroken met de hooglanden van Schotland wordt weer bijzonder hard getroffen te zien. Het is daarom van groot belang om te beginnen met de voorbereiding van nu
in termen van de hoge energiefacturen en bewustmaking van de meest kwetsbare en ouderen van de samenleving.


James Madden (VK Long Range Forecaster)

www.ExactaWeather.com Gepubliceerd op: 18 juni 2011 (21:29) BST



Content copyright © 2010-2011. Exacta Weer. Alle rechten voorbehouden.

Met bronvermelding geplaatst.

Frans
Meteo Noord West
Door jeroenzwart
#41771
Alle ingrediënten voor een koude winter zijn er blijkbaar, Frans. Maar toch blijft het afwachten: het weer en met name het klimaat blijft ons verrassen en dat is maar goed ook!;)

Jeroen
Door pb2rdf
#41825
Snarf2000 schrijft:
Om dan maar wat verder hier op in te gaan eerst een reactie.

Dennis van MC voorspelt een koude winter?
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Er is al heel veel over de aanstaande winter geschreven.
Je moet daarvoor wel veel engels lezen, maar dan vind je genoeg hier over.

In Juni 2011 werd er al in de UK door James Madden al over geschreven.

Ik heb het door GooGle Translate gehaald om het voor een ieder leesbaar te maken.
Het orginele artikel staat hier in PDF

Frans
Meteo Noord West


Frans,

Als je iets vertaald, dan is google translator niet voldoende, dan is het ook handig om er gelijk goed Nederlands van te maken.

Je bedoelingen zullen best goed zijn, maar lever dan svp wel volledig, en niet half werk.
Bovenstaand verhaal is op een aantal punten onsamenhangend mbt leesbaarheid.

Dus, of de originele tekst plaatsen, of zelf de engelse tekst volledig vertalen en in grammaticaal goedlopende zinnen neerzetten. En dat kost wel even wat tijd.

Het spijt me te moeten zeggen, maar ik vind het verhaal weer een voorbeeld dat er maar vanalles op het HWA forum wordt gezet zonder over het resultaater na te denken.

grtn, Peter
Door Snarf2000
#41826
@pb2rdf

Daar heb je een punt.
-1 punt voor mij.
Ik geef je helemaal gelijk.

Ik had misschien (voor mij :) ) beter alleen de link naar het artikel kunnen plaatsen.
Nu heb IK hier slechte grammatica neergezet.
Sorry 3x.

Zoals wij hier soms zeggen: "wasmiddel is goed, temperatuur is fout".
Ofwel: bedoeling is goed, uitwerking is bagger.

Frans
Door weatherservice
#41852
NOAA laat geen opmerkelijke indicatie zien dat het een strenge winter zal worden en omgekeerd. Ik blijf benieuwd, maar voorlopig lijkt het gewoon volgens normaal te verlopen.

Nicolas