Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door Christian
#50751
In de media verscheen vandaag een bericht over supercells, wallclouds en shelfclouds dat voor het grootste deel fout was. Na een reactie te hebben gegeven op nujij heb ik het zo goed mogelijk verwoord in een lange post op het forum van Bliksemdetectie.nl

Wellicht hebben jullie hier wat aan om het onstaan van een bui/supercel, shelf cloud en wallcloud/tornado wat beter te kunnen begrijpen. (Edit: Voor zij die daar moeite mee hebben, en dat zullen er vast een aantal zijn. Zo niet, dan komt het vanzelf wel weer een keer van pas B) )

De post is hier te lezen.

gr, Christian
Door ws vreewijk
#50756
:) Hoi Christian,

Helaas ontbreekt het me aan de kennis om te beoordelen (kwestie van prioriteit en intresse)waar nu wel of geen sprake van was ik ben meer vh meten.... MAAR jij hebt je er kennelijk meer in verdiept en ik was dus onder de indruk van de manier waarop je het hebt beschreven.

Kortom komt er weer een stukje van je hand dan ga ik dat zeker weer leren/lezen/leren.

mvr gr Chris
Door Christian
#50762
hoi Chris,

Dank voor je compliment. Het was voor een klein deel nieuw voor me, dus er zou een enkel foutje ingeslopen kunnen zijn. Aangezien ik gebruik heb gemaakt van bronnen zoals het Amerikaanse weerbureau ('weerwoordenboek') en Skywarn neem ik aan dat het niet al te groot zal zijn.

Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een nieuw design voor Bliksemdetectie; daarin zit ook een artikelensectie waarin ik iedere dag probeer een artikel te schrijven over het weer in de wereld. Ik laat je weten wanneer v3.0, zoals we het nieuwe design noemen, online is :-)

gr