Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door Overijse
#64418
Misschien gaat het helemaal niet over het webcamplaatje op je website, vermeldt je immers niet als klacht die de politie overmaakte.

Maar over de manier hoe de betreffende buurtbewoner denkt (privacy), wat jij mogelijk zou kunnen zien dat niet op je website verschijnt. Misschien hebben de buren wel de specs gelezen van dit type camera's.

Als het dit laatste is, is deze zaak nog niet afgehandeld met de maskering alleen.

Ik hoop voor jou dat het over de plaatjes op je site gaat en dat de maskering wordt goedgekeurd.

PS: Struin in streetview door je buurt en je zult snel weten wie de klager is, deze zal misschien wel zijn woning hebben laten maskeren hebben door google, indien niet heb je een klein tegenargumentje B)

Grtz
Kris
Door WeerStationWoerden
#64419
dat is niet mogelijk
de camera draait 360 graden dus dat betekent dat die dan noord alles goed omhoog pakt en zuid naar de grond ;)

had hier het zelfde probleem met de Abus TVIP21500
mijn oplossing gewoon de boel omgedraaid
dus de camera naar boven
Mvg Gert

teesee64 schrijft:
Je zou er een (houten) wig achter kunnen monteren zodat de camera verder omhoog wijst.

groet,
Theo
Door ws vreewijk
#64422
Daarom zei ik vast zetten en concessies.

Beter als masking.

Kris zn punt zit ook iets in,misschien gaat het helemaal niet over het webcam plaatje op zich,

Gr Chris
Door Snarf2000
#64424
Vandaag het dak op geweest en de camera en na wat aanpassingen omgekeerd in de mast gehangen.
Ik hoop dat hij waterdicht blijft.

Nu is het wachten op goedkeuring van "oom agent".
Ik heb hem een mail gestuurd om de beelden te kunnen bekijken.

In de camera heb ik aanpassingen gedaan betreffende LIMITS.
De camera kan NIET verder naar beneden.
Nu zijn alleen de daken nog zichtbaar en 90% lucht.
En daar is hij natuurlijk ook voor aangeschaft.
Dat hij ook naar beneden kon kijken was mooi meegenomen.

Inmiddels hangt er ook een bordje aan de voorgevel met daarop Camera Bewaking
Op die manier is een "grijs" gebied in de wet over "Heimelijk camera gebruik" afgedekt.

Pfff, wat een werk om een camera op je dak te houden.

Grt, Frans
Door reitsma1960
#64425
Wat een gedoe Frans.
Ik heb juist het tegenovergestelde gehad. Een tijd geleden kwam de politie bij mij vragen of ik beelden had van de afgelopen nacht. Er was een auto opengebroken en buren hadden aangegeven dat er bij mij op dak een weercamera geplaatst was. Ik heb de politie inderdaad beelden kunnen geven en zo aangetoond hoe laat de auto inbraak was geweest. Daar was men blij mee.
Ook zijn er bij mij buren die juist blij zijn met de camera. Ze houden zo hun spelende kinderen in de gaten. :)
Ik heb alle buren die zichtbaar in beeld komen gevraagd of ze bezwaar hadden. Men was er juist gelukkig mee ivm inbraakbeveiliging/camerabewaking.

Mvrgr,
Oebel
Door WeerStationWoerden
#64427
je bent er weer lekker mee Frans
maar zie dat je het opgelost
leuk beeld je windmeter ;-)
alleen weet je zeker dat alles goed vast zit?? je beeld schud aardig



Snarf2000 schrijft:
Vandaag het dak op geweest en de camera en na wat aanpassingen omgekeerd in de mast gehangen.
Ik hoop dat hij waterdicht blijft.

Nu is het wachten op goedkeuring van "oom agent".
Ik heb hem een mail gestuurd om de beelden te kunnen bekijken.

In de camera heb ik aanpassingen gedaan betreffende LIMITS.
De camera kan NIET verder naar beneden.
Nu zijn alleen de daken nog zichtbaar en 90% lucht.
En daar is hij natuurlijk ook voor aangeschaft.
Dat hij ook naar beneden kon kijken was mooi meegenomen.

Inmiddels hangt er ook een bordje aan de voorgevel met daarop Camera Bewaking
Op die manier is een "grijs" gebied in de wet over "Heimelijk camera gebruik" afgedekt.

Pfff, wat een werk om een camera op je dak te houden.

Grt, Frans
Door WSParkstad
#64430
Reitsma 1960 herkenbaar hier ook het geval, de buren zijn er blij mee, gelukkig maar, heb zelf 2 agenten in de straat wonen en een 2 deuren naast mij.

Wat betreft camera omdraaien lijkt mij niet zo'n goed idee en dan niet direct wat betreft waterdicht zijn, maar straks in de zomer zolang die zon op dat bolletije lijkt mij niet gezond voor de inhoud.

Misschien een andere kant uit richten?

Succes, je zult er maar moeten wonen met zo'n buren.
Door Oebele
#64431
Hallo,

Ik denk dat dat de meeste mensen de camera niet erg vinden, maar wel dat "iedereen"
kan meekijken via internet. Met een beetje CSS code kun je ook een div over jou
camerabeeld heen leggen waardoor de onderste helft niet meer duidelijk te zien is.
Voorbeeld waarbij de onderste helft steeds donkerder wordt.
Code: Selecteer alles
background-image: -webkit-gradient(
   linear,
   left top,
   left bottom,
   color-stop(0, #FFFFFF),
   color-stop(0.5, #FFFFFF),
   color-stop(1, #1B1B1B)
);
background-image: -o-linear-gradient(bottom, #FFFFFF 0%, #FFFFFF 50%, #1B1B1B 100%);
background-image: -moz-linear-gradient(bottom, #FFFFFF 0%, #FFFFFF 50%, #1B1B1B 100%);
background-image: -webkit-linear-gradient(bottom, #FFFFFF 0%, #FFFFFF 50%, #1B1B1B 100%);
background-image: -ms-linear-gradient(bottom, #FFFFFF 0%, #FFFFFF 50%, #1B1B1B 100%);
background-image: linear-gradient(to bottom, #FFFFFF 0%, #FFFFFF 50%, #1B1B1B 100%);


Met een vriendelijke groet,
O. de Zwart