Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74383
Midden vorig jaar is de upload voor mijn account bij EWN ingestort.
Probeerde deze week weer de upload aan te gang te krijgen,
maar vergeefs (= wel uptodate file klaargezet, maar geen uitlezing).
EWN lijkt voor contact geen ingang meer operationeel te hebben, dus moeilijk bereikbaar.
Iemand met info over hun status? En hoe wel te bereiken?
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#74384
De maker van EWN en veel WXsim scripts e.d. is bij de forums weather-watch en wxforum bekend als "weatherc"
Zijn laatste bezoek op WW May 04, 2021, 08:46:04 PM op WX 05-05-2021, 10:28:15
Zijn weer-website https://www.nordicweather.net/
==> daar werkt het EWN gedeelte nog wel

Alle onderdelen van EWN op https://euweather.eu/ zijn verouderd of werken niet meer.
Na een paar keer dezelfde pagina bezoeken wordt de data wel getoond, heel vreemd.

Helaas heb ik geen e-mail adres

Wim
Gebruikersavatar
Door Ws Heinenoord
#74408
Ik heb al meerdere malen geprobeerd om weerstation Heinenoord weer zichtbaar te krijgen op EWN. Maar wat ik ook doe, alle ingevulde velden zijn bij de volgende keer inloggen weer leeg. De moderator is niet te bereiken.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74409
Via een omweg gehoord dat Henkka (= de systeembeheerder van EWN) bezig is met een aantal aanpassingen:
moeten dus in de gaten houden óf en wat daar gebeurt.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74465
Van de website van EWN is diverse software te downloaden:
zijn ergens handleidingen te vinden, die kort beschrijven wat die software kan, en hoe/waar je installeert en instelt?
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74930
Als 'Eigen-WXSim' niet praktisch haalbaar lijkt voor een afgestemde, 'lokale' voorspelling,
en je wil iets meer dan hapklare voorspelling, dan toch maar weer eens kijken naar EWN,
want dat lijkt een portaal waar je redelijk vrijheid hebt om verwachtingen uit diverse databronnen te kiezen.

Op de website van de ontwikkelaar van EUWeather kun je voorspellingen voor je woonplaats kiezen en zien,
'uiteraard' in de verpakking van ontwikkelaar's website:
voor eigen, persoonlijker toepassing zou voorkeur zijn naar een aanpassing van die verpakking.

Daarom proberen het '2017'-softwarepakket draaiend te krijgen.
Bij ontbreken van een kant-en-klare handleiding zou originator-support handig zijn voor de benodigde instellingen/aanpassingen,
maar de beheerder/ontwikkelaar van EWN lijkt onbereikbaar,
en dat is m.i. geen goede basis gezien de vele aanroepen in ieder script naar zijn server.
Via geknutsel in de scripts een DWD-temperatuurkaart voor Benelux+omgeving en een forecast-meteogramstrip tevoorschijn gekregen.
De datum&tijd van de kaart is handmatig veranderbaar met de bovenste slider linksonder in de kaart.
Nu de 'ingangen' vinden om e.e.a verder actief in te stellen, zoals bijv.
- forecastkaart voor temperatuur behouden als de kaartschaal meer dan 2 stappen wordt ingezoomd,
- voor de kaart alle menukeuze-velden activeren in de balk boven in de kaart,
- van de meteogram-strip de startdag naar 'vandaag' opschuiven en ‘lokalisatie’ verbeteren van de bijbehorende forecast,
want bijv. de huidige neerslag-invulling lijkt geenszins te kloppen voor mijn locatie Hengelo(O).

Heeft een huidige gebruiker van deze PHP-scripts misschien hints waar ik voor de benodigde instel-info moet/kan beginnen met zoeken/aanpassen?
Eventueel ergens voorbeelden als beter (= gemakkelijker) uitgangspunt voor ombouwen?


In het genoemde software-pakket zit ook een folder genoemd ‘leuven’, maar zonder de Leuventemplate-scripts en bijbehorende documentatie
(en liefst ook nog wat aanwijzingen door een gebruiker) schiet je daar waarschijnlijk niet veel mee op:
hoogstens geeft het een paar ‘handgrepen’ voor functie-uitvoering vanuit een alternatief PHP-‘klant’-script.

Aanpassing 09~11+22Augustus2023:
Geredigeerd n.a.v. resultaten van experimenteren.


Toevoeging 07Februari2024:
Weblinks in dit bericht werken niet meer zoals gewenst, vermoedelijk door veranderingen op de website van de EWN-beheerder.
Gebruikersavatar
Door reitsma1960
#74955
Het blijkt erg moeilijk op dit moment contact te krijgen met Henkka.
Ik probeer dit al een vrij lange tijd maar hij reageert niet.
Voorheen bleek dit soms ook wel een probleem maar uiteindelijk lukte het dan wel.
Ik blijf mijn best doen.

EWN is ooit ontstaan omdat ik het verzoek heb gedaan mee te doen aan het Nordic Weather Network. We waren met een aantal weer-vrienden om dit verder uit te werken. Zo is het veel grootster geworden en is het EWN ontstaan. Daar was natuurlijk Henkka bij in Finland, iemand uit Denemarken en iemand uit Zweden bij betrokken. Zo hebben we alles uitgedacht en Henkka heeft het in uitvoering gebracht.
Ik ga kijken of ik dit groepje weer kan prikkelen.

Mvrgr,
Oebel
Gebruikersavatar
Door Ws Heinenoord
#75215
Het lijkt mij dat er weer aan de EWN-site wordt gewerkt. Alleen kan ik nu niet meer inloggen en "forgot password" levert een donker scherm. Opnieuw aanmelden is uitgezet ivm "Joining disabled due to spam".
Weet iemand iets meer?