Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Luc
#2608
Vandaag stond de oplevering van de dedicated server gepland. Vanochtend kreeg ik een mail van mijn leverancier dat opleveren vandaag helaas niet lukt :( . De server is klaar, maar de ruimte in het datacenter waar de server geplaatst wordt, is nog niet opgeleverd. Waarschijnlijk wordt dat donderdag.

Daarna zal ik zelf nog een paar dagen nodig hebben om alles over te zetten en uitgebreid te testen. En pas daarna kan ik het domein naar deze nieuwe server laten wijzen.

Voordat de website helemaal over is, zal de maand waarschijnlijk een heel eind om zijn. (dat betekent ook dat ik deze maand weer een flinke naheffing krijg voor overschreden datalimiet :angry: )
Door meteozwolle
#3263
Luc,

Ksn je wat info geven over het dataverkeer en de belasting van de server waar de website hetweeractueel.nl op draait ?

voor de ICT-freaks onder ons :P


groetjes,

Marcel
Door Luc
#3268
De server heeft 2 processoren (2.4 Ghz). Verder zit er 4 GB geheugen in en 2 harddisk van ieder 250 GB in RAID mirror.

Iedere 10 minuten is 1 processer 2 a 3 minuten fulltime bezig om het temperatuurkaartje te genereren. De andere processor kan het surf-verkeer makkelijk aan. Inmiddels draait ook mijn ander project www.uitvandaag.nl op deze server.

Ik heb een limiet van 1 TB per maand. In februari heb ik hiervan ruim 60 GB gebruikt. Dit komt voornamelijk door al die banners, die ik aanbied. Dat zijn de grootverbruikers. Maar de banners leveren wel veel bezoekers op, dus dat is niet erg.
Door meteozwolle
#3269
interessante setup. die 1 TB traffic moet dus voorlopig :P wel genoeg zijn.

hoe zit het met de inkomsten ? Kan me voorstellen dat zo'n server nog wel het een en ander kost. Misschien is een paypal-button wel een optie om extra inkomsten te genereren.
Door Luc
#3270
meteozwolle schrijft:
hoe zit het met de inkomsten ? Kan me voorstellen dat zo'n server nog wel het een en ander kost. Misschien is een paypal-button wel een optie om extra inkomsten te genereren.


Inkomsten? Welke inkomsten?

Nee zonder gekheid. Ik leg geld toe op deze server. De google ads leveren wel een kleine bijdrage in de kosten, maar niet meer dan dat. Ik bied wel advertentieruimte aan, maar daar wordt nog niet heel veel gebruik van gemaakt.

Ik hoop dat de website over uitjes in de toekomst adverteerders aantrekt.

Een paypal button zie ik niet zitten. Ik wil niet bidden om geld, maar een bijdrage sla ik natuurlijk niet af :P. Via het contact formulier kun je mijn rekening nummer krijgen... ;)
Door Eckie76
#3277
Luc schrijft:
meteozwolle schrijft:
hoe zit het met de inkomsten ? Kan me voorstellen dat zo'n server nog wel het een en ander kost. Misschien is een paypal-button wel een optie om extra inkomsten te genereren.


Inkomsten? Welke inkomsten?

Nee zonder gekheid. Ik leg geld toe op deze server. De google ads leveren wel een kleine bijdrage in de kosten, maar niet meer dan dat. Ik bied wel advertentieruimte aan, maar daar wordt nog niet heel veel gebruik van gemaakt.

Ik hoop dat de website over uitjes in de toekomst adverteerders aantrekt.

Een paypal button zie ik niet zitten. Ik wil niet bidden om geld, maar een bijdrage sla ik natuurlijk niet af :P. Via het contact formulier kun je mijn rekening nummer krijgen... ;)


Hallo Luc,

als je een handjevol ondernemers uit de regio een mail stuurt met daarin een aanbieding voor een banner, dan weet ik zeker dat je best iets kan genereren.
Bedrijven vinden zoiets vooral aantrekkelijk als aftrekpost van de af te dragen b.t.w. :)