Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door wthus
#3159
Heb een vraagje, en mischien weet iemand daarop het antwoord. Ben bezig met een website voor iemand en deze zal voornamelijk geproduceerd worden met .css en de bijhorende
. Nu heb ik dus zo'n Div waar de rest ingepropt gaat worden, echter is het mogelijk om deze te centreren excact in het midden van het scherm (de browser)? Heb hem nu wel in het midden staan (horizontaal) maar verticaal staat ie nog boven aan de pagina te pronken. Heb voor het horizontale gebeuren de "margin; 1em auto" gebruikt (geen idee wat het zegt, maargoed). Iemand een idee hoe ik dat kan fixen? :huh: :unsure: B)
Door Luc
#3162
Ik heb even voor jou gegoogeld op: css vertical center

Een van de resultaten, was deze pagina: http://d-graff.de/fricca/center.html.
Als je de broncode bekijkt, kun je precies zien, hoe ze het doen.

PS: Google is your best friend on the web!
Door wthus
#3174
Bedankt!

Was al aan het zoeken geweest, maar kon het niet vinden. Inmiddels al wat geprutst, maar er nog niet uit gekomen. Zal nog eens nader kijken hoe het zit vandaag/morgen.
Is het trouwens ook mogelijk om hoekjes af te ronden dmv .css code? :blush:
Door jorissynaeve
#3176
ff googlen op "rounded corner css" ofzo.
Je zal dan wel met images moeten werken geloof ik, maar de 2de link is een link naar een "corner-image-generator" :p
Door wthus
#3184
jorissynaeve schrijft:
ff googlen op "rounded corner css"


Zalt es kieken, heb nu de juiste engelse vertaling, dus het moet goedkomen. :cheer:

Moet eerst maar zien te proberen of ik auberhaupt het gehele
complex van mij in het midden van de browser kan krijgen, is mij na boel gepruts vanmiddag nog niet geslaagd. :blink: