Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Luc
#4172
sparkle schrijft:
Aangezien ik wel een voorstander ben om na een bepaalde periode profielen te verwijderen. bijvoorbeeld na 2 maanden geen post of niet meer ingelogd.
Omdat dit niet automatisch gaat kan je eventueel iemand er voor aanwijzen die echt alleen maar dat soort dingen doet. Soort members beheerder.
Je kan hier eigelijk niet vroeg genoeg mee beginnen. anders zie je uiteindelijk de bomen door het bos niet meer.

Zo'n beheerder kan er ook achter aan zitten om mensen aan te moedigen meer in te vullen op hun profiel.

Hetweeractueel.nl is gebaseerd op een open source content management syteem (Joomla). Hierin zijn een groot aantal zaken standaard geregeld, zoals bijvoorbeeld het registreren en de login. Het forum is een een uitbreidingscomponent binnen Joomla, dat gebruik maakt van de geregistreerde gebruikers binnen Joomla.

Verder heb ik Joomla uitgebreid met eigen stukken speciefe software om het weer van aangesloten weerstations te publiceren. De data van alle 150 deelnemers zijn ook weer gekoppeld aan de accounts van de gebruikers in joomla (en dus aan het account van het forum). Hiermee weet ik precies welke deelnemer, met welk email adres welke data aanlevert. Bij eventuele problemen kan ik dan direct contact opnemen met de weeramateur.

Verder heb ik plannen om historische gegevens weer te geven. Ik bewaar immers het laatste record per dag per weerstations dat ik ontvang. Deze data wil ik ook gaan publiceren (denk daarbij aan max temp, min temp, neerslag etc..). Door de koppeling met het account kan ik de weeramateur die de data aanlevert, de rechten geven om eventuele foutieve historische gegevens te corrigeren.

Deze technische achtergrond heeft als gevolg dat ik niet zomaar accounts kan verwijderen.

Ik begrijp de redenen waarom sommige forum deelnemers er anders over denken. Echter verandert mijn standpunt daardoor niet. Ik hoop dat daar ook begrip voor is.

Note: Naar aanleiding van de discussie in dit topic, heb ik enkele kwetsende op de persoon gerichte reacties verwijderd. Laten we met z'n allen dit forum leuk houden en enkel over inhoud discussieren.

Luc
Door Meteo Simpelveld
#4177
Eckie76 schrijft:
Meteonoord schrijft:
Ik ben het met Sparkle eens.

Alhoewel ik veel waardering heb voor het werk van Luc verschil ik toch overduidelijk met hem van mening maar kan wel begrijpen waarom hij zo reageerd maar ik voel veel meer voor de mening van Sparkle.

Luc, het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Jouw stelling dat iedereen reageerd omdat er ergens een tellertje staat lijkt mij volkomen onjuist. Juist door de voorstellen van Sparkle hou je een groep over die actief is en andere weer aansteekt ook actief te worden.

Iemand die zich vorig jaar heeft aangemeld en zich dit jaar niet weer heeft laten zien lijkt mij ook niet van enig nut voor dit forum ergo deze persoon kunnen wij ook niet aktief maken, hij laat zich immers niet zien.

Binnenhalen van actieve mensen of zij die dit willen worden is een zeer goede zaak en kan de kennis vergroten maar vertel me nu eens waarom die leden die zich langere tijd niet hebben laten zien van enig nut voor dit forum zijn cq. een positieve bijdrage zouden kunnen leveren aan dit forum.

De e-mail adressen zijn voor mail doeleinden natuurlijk waardevol maar daarvoor hoeft men niet geregistreerd te zijn in het forum.

Als er moverende redenen zijn om enige tijd niet actief te zijn dan kan dat altijd via een PM aan jou kenbaar worden gemaakt.

Ik verzoek je dan ook nog eens kritisch naar het voorstel van Sparkle te kijken, het is zo gek nog niet.

Veel wijsheid toe gewenst.

Groet.

Bert J. van Bergen


Wat maakt het nu uit dat bijvoorbeeld iemand hier wel aangesloten is met zijn weerstation, maar geen behoefte heeft om in een forum te zitten, of misschien geen tot weinig tijd heeft om deel te nemen?
Mij boeit het echt niet dat iemand nauwelijks een profiel heeft. Ik zal zulke mensen ook minder gauw iets te vertellen hebben, dan lost dat probleem zichzelf toch op ooit?


Goedemorgen,

Hier ben ik het volledig mee eens.
Iemand die niets te melden heeft zal dus ook niet schrijven.
Moet hij dit wel, wat krijgen we dan voor onzin op het forum

Groet Bert
Door Meteonoord
#4181
Nu begrijp ik iets niet. Als, zoals gesteld, er dus leden zijn die wel weergegevens aanleveren maar niet op het forum verschijnen gaat dat volgens mij getalmatig niet op want :

We hebben op dit moment 150 stations die gegevens aanleveren en
we hebben op dit moment 327 deelnemers van het forum.

Zwart wit genomen zou dit betekenen dat er 177 ( 327 - 150 ) deelnemers van het forum zijn, los van het feit dat er ook mensen zijn die en gegevens aanleveren en op het forum zitten.

Op deze manier zouden er dus wel degelijk inactieve deelnemers zijn maar........ :

In het bericht van Luc is gisteren duidelijkheid gekomen. Zoals je in dit bericht kunt lezen zit er dus een iets andere reden achter. Door de verklaring van Luc kijk ik er toch iets anders tegen aan. Hierdoor is het opschonen van het bestand inderdaad wat moeilijker. Ik trek dan ook, door deze verklaring, mijn oude mening over het opschonen in.

Over een uitlating in het verleden van mij dat iemand die (volledig) anoniem blijft in een groep van gelijkgestemden en hobby'isten toch schijnbaar wel iets te verbergen heeft, wat dan ook, blijft mijn mening hetzelfde.

Ik heb mijn mening geventileerd en verdedigd en onttrek mij nu verder uit deze discussie. Voor mij is deze topic gesloten. ( Een tip voor de moderator misschien ? )

Des al niet te min wens ik een ieder veel hobbyplezier toe en hoop ik nog veel te leren op dit forum.

Collegiale groet,

Bert J. van Bergen