Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Meteonoord
#3592
Beste collega waarnemers,

Gaarne wil ik wat ter discussie stellen mede gezien de ontwikkelingen met Meteo Consult.

Bij het aanmelden voor het forum worden er wat gegevens van je gevraagd. De laatste tijd zijn er steeds meer mensen die dat niet wensen. Zo krijg je volkomen lege profielen. Hier wordt ook niets van geregistreerd althans niet merkbaar.

Soms kan het nuttig zijn kontakt te zoeken met een collegawaarnemer maar die is dan niet te bereiken. Ook, vind ik, kom je wat professioneler over als er in ieder geval een beetje van je bekend is, zo krijgt het beestje een naam. Mij is geleerd iemand zie zijn basis gegevens verzwijgd, meer heeft te verzwijgen.

Ook ben ik voorstander van om een ieder die zonder tegenbericht bv. 3 maanden niet is ingelogd automatisch van de lijst te schrappen. Zo hou je, naar mijn bescheiden mening, een actieve groep over en zal dat ongetwijfeld de kwaliteit ook ten goede komen. Overigens kan men zich na te zijn geschapt dan alsnog opnieuw aanmelden.

Ik hoop hiermee te bewerkstelligen dat hierover een open discussie ontstaat.

Het is maar een idee.

Met collegiale groet,

Bert J. van Bergen
Door Luc
#3593
Hoi Bert,

Er zijn meerdere redenen waarom gebruikers zich registreren.

1)Om handleidingen te kunnen downloaden om mee te doen met hetweeractueel.nl
2)Om te kunnen posten in het forum
3)Bij het registreren staat dat leden (in de toekomst) toegang krijgen tot extra informatie zoals bijvoorbeeld historische gegevens.
4).... (anders)

De eerste 2 redenen zijn logisch. Over de 3e reden valt te twisten. Dit was mijn idee toen ik de website net opgezet had. Helaas heb ik nog geen tijd gehad/gemaakt om de historische gegevens module te ontwikkelen.

Het idee achter punt 3 was om zo een gebruikersgroep te krijgen die ook echt geinteresseerd is. Ik ben nu van mening dat je historische gegevens ook mag inzien als je niet ingelogd bent. Wat is jouw mening?

Omdat gebruikers om meerdere redenen registreren, wil ik ze ook zeker niet verwijderen na een bepaalde periode inactiviteit op het forum. Dit zou trouwens handmatig moeten, omdat de forum software dat niet standaard ondersteund.

Wel ben ik een PMS (Private Message System) aan het testen. Hiermee wordt het makkelijker om andere gebruikers persoonlijk te benaderen via de website, zonder email adressen openbaar te maken. Als de testen goed gaan, dan hoop ik deze week nog deze uitbreiding te realiseren. Vind je dat nuttig?

Verder vind ik het een goede ontwikkeling dat steeds meer mensen hun persoonlijk profiel invullen. Hopelijk doen alle geregistreerde gebruikers dat.
Door schilper
#3594
Ik denk dat het daar juist om draait. Iedereen is in principe welkom maar laat in ieder geval aan de andere gebruikers door middel van een profiel weten wie je bent. Ik ben helemaal niet benieuwd naar wat iemand verdient of voor werk hij/zij doet enz. Maar voor sommige is zelfs een voornaam al te veel. (kijk hoe tegenwoordig een telefoon wordt opgenomen er kan vaak alleen een hallo van af. Iets van deze tijd?)
Gewoon een stukje basis openheid binnen ieder zijn eigen grenzen.

Harold
Door Meteonoord
#3598
Hi Luc,

Je vraagt mij om een reactie en die zal ik geven.

Generaal gezien heb ik toch een iets andere mening dan jij.

Over punt 3 :

Ik heb eens rondgekeken op de profielen en er valt mij op dat er een groot aantal is dat in 2008 nog nimmer heeft ingelogd. Natuurlijk zijn de aantallen interessant maar hier gaat het kwantiteit / kwaliteit verhaal op. Liever een klein, overzichtelijk en duidelijk geinteresseerd aantal dan gigantische aantallen met mindere interesse. Ik zou dan ook toejuichen als het goed en voorzien van naam etc. voordelen zou hebben ten op zichte van diegene die hier niet toe bereid zijn. Ik moge hierbij ook verwijzen naar de reactie van Harold, iets wat ik kan onderschrijven.

Dan over PMS :

Kan ik duidelijk over zijn, een goede uitbreiding maar...... ook hier weer die anonimiteit. Waarom toch ? Wat heeft men te verbergen ? Bij e-mail adressen kan ik mij nog wat voorstellen i.v.m. robotten, spam etc.

Tot slot sluit ik mij aan bij jouw verzoek om toch vooral wat gegevens in te vullen in je profiel zodat het beestje een naam heeft.

Natuurlijk speelt hier op de achtergrond de eventuele samenwerking met MC waarbij wij moeten bedenken dat ook MC gebaat is bij serieuze waarnemers.
Kortom een positieve ontwikkeling op dit moment en een kroon op jouw werk. Het zij je gegund. Maar bedenk Luc, niet voor elke prijs !

Gegroet u allen,

Bert J. van Bergen
Door walberg
#3988
Oeps!!

Ik kon mij niet herinneren bij registratie dat ik nog een profiel ik kon vullen, ik heb het nu ook maar even ingevuld.

Bob
Door Meteonoord
#3989
Welkom Bob,

Zoals je wellicht op het forum heb kunnen lezen ben ik een groot voorstander van het invullen van het profiel. Het geeft toch het beestje een naam nietwaar ?

Nogmaals welkom en een leuke tijd op het forum.

Met vriendelijke groet,
Bert J. van Bergen

Ps., Het is wel leuk hoor een eigen weerstation.
Door sparkle
#3990
Hallo,

Mag ik ook een mening doen als nieuweling??
Vast wel. :laugh:

Vaak zijn aanmeldingen om even te kijken wat de site te bieden heeft.
Die komen vaak 1 of 2 x kijken en daarna niet meer. Vaak wordt er gedacht dat bij het aanmelden meer toegang bied tot het forum. Veel forum hebben namelijk een member sectie. Die willen ze dan ook zie. Maar komen er achter na aanmelding dat niets extra te zien is, en blijven weg.:dry:

Aangezien ik wel een voorstander ben om na een bepaalde periode profielen te verwijderen. bijvoorbeeld na 2 maanden geen post of niet meer ingelogd.
Omdat dit niet automatisch gaat kan je eventueel iemand er voor aanwijzen die echt alleen maar dat soort dingen doet. Soort members beheerder.
Je kan hier eigelijk niet vroeg genoeg mee beginnen. anders zie je uiteindelijk de bomen door het bos niet meer.

Zo'n beheerder kan er ook achter aan zitten om mensen aan te moedigen meer in te vullen op hun profiel.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten Richard
Door Luc
#3993
Natuurlijk, iedereen mag zijn mening geven :laugh:

Ik heb het idee, dat er teveel gekeken wordt naar het aantal leden dat geregistreerd is. Mij interesseert dat echter niet. Het gaat mij om de mensen die actief dan wel minder actief deelnemen aan het forum. Als iedereen die aan het forum deelneemt zijn profiel invult, zijn we al heel ver.

Alle anderen kunnen we dan gewoon negeren. Oke, er staat nog ergens een tellertje waaruit blijkt dat er meer mensen geregistreerd zijn. Maar als het tellertje er niet staat, zou niemand het weten en niemand zou er last van hebben.

Voor eventuele nieuwsbrieven zijn al deze andere gebruikers en emailadressen wel degelijk interessant. Wellicht dat door deze directe vorm van communicatie in de toekomst zo'n gebruiker wel 'actief' lid wordt.

Daarom verwijder ik alleen gebruikers die na 7 dagen de aanmelding nog niet hebben bevestigd. Andere gebruikers zal ik dan ook niet (laten) verwijderen.
Door Meteonoord
#3999
Ik ben het met Sparkle eens.

Alhoewel ik veel waardering heb voor het werk van Luc verschil ik toch overduidelijk met hem van mening maar kan wel begrijpen waarom hij zo reageerd maar ik voel veel meer voor de mening van Sparkle.

Luc, het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Jouw stelling dat iedereen reageerd omdat er ergens een tellertje staat lijkt mij volkomen onjuist. Juist door de voorstellen van Sparkle hou je een groep over die actief is en andere weer aansteekt ook actief te worden.

Iemand die zich vorig jaar heeft aangemeld en zich dit jaar niet weer heeft laten zien lijkt mij ook niet van enig nut voor dit forum ergo deze persoon kunnen wij ook niet aktief maken, hij laat zich immers niet zien.

Binnenhalen van actieve mensen of zij die dit willen worden is een zeer goede zaak en kan de kennis vergroten maar vertel me nu eens waarom die leden die zich langere tijd niet hebben laten zien van enig nut voor dit forum zijn cq. een positieve bijdrage zouden kunnen leveren aan dit forum.

De e-mail adressen zijn voor mail doeleinden natuurlijk waardevol maar daarvoor hoeft men niet geregistreerd te zijn in het forum.

Als er moverende redenen zijn om enige tijd niet actief te zijn dan kan dat altijd via een PM aan jou kenbaar worden gemaakt.

Ik verzoek je dan ook nog eens kritisch naar het voorstel van Sparkle te kijken, het is zo gek nog niet.

Veel wijsheid toe gewenst.

Groet.

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
#4165
Meteonoord schrijft:
Ik ben het met Sparkle eens.

Alhoewel ik veel waardering heb voor het werk van Luc verschil ik toch overduidelijk met hem van mening maar kan wel begrijpen waarom hij zo reageerd maar ik voel veel meer voor de mening van Sparkle.

Luc, het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Jouw stelling dat iedereen reageerd omdat er ergens een tellertje staat lijkt mij volkomen onjuist. Juist door de voorstellen van Sparkle hou je een groep over die actief is en andere weer aansteekt ook actief te worden.

Iemand die zich vorig jaar heeft aangemeld en zich dit jaar niet weer heeft laten zien lijkt mij ook niet van enig nut voor dit forum ergo deze persoon kunnen wij ook niet aktief maken, hij laat zich immers niet zien.

Binnenhalen van actieve mensen of zij die dit willen worden is een zeer goede zaak en kan de kennis vergroten maar vertel me nu eens waarom die leden die zich langere tijd niet hebben laten zien van enig nut voor dit forum zijn cq. een positieve bijdrage zouden kunnen leveren aan dit forum.

De e-mail adressen zijn voor mail doeleinden natuurlijk waardevol maar daarvoor hoeft men niet geregistreerd te zijn in het forum.

Als er moverende redenen zijn om enige tijd niet actief te zijn dan kan dat altijd via een PM aan jou kenbaar worden gemaakt.

Ik verzoek je dan ook nog eens kritisch naar het voorstel van Sparkle te kijken, het is zo gek nog niet.

Veel wijsheid toe gewenst.

Groet.

Bert J. van Bergen


Wat maakt het nu uit dat bijvoorbeeld iemand hier wel aangesloten is met zijn weerstation, maar geen behoefte heeft om in een forum te zitten, of misschien geen tot weinig tijd heeft om deel te nemen?
Mij boeit het echt niet dat iemand nauwelijks een profiel heeft. Ik zal zulke mensen ook minder gauw iets te vertellen hebben, dan lost dat probleem zichzelf toch op ooit?