Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Meteonoord
#3691
Wie kan mij helpen ? Ik ben op zoek naar de juiste lengte- en breedtegraden van mijn station. Google earth geeft niet de juiste want dan plaatst Weatherunderground mij weer in Duitsland of in Vlagtwedde. Er moet toch ergens te achterhalen zijn waar mijn station ligt ?

Wie weet of kent een site waar dit loepzuiver wordt berekend. Mijn credo is immers meten is weten.

Ik hoor graag.

Bert J. van Bergen
Door schilper
#3692
Is er niet iemand in je omgeving met een GPS of een auto navigatie systeem.
Dat is de simpelste en een nauwkeurige oplossing.

Gr.Harold
Door lightningchaser
#3694
toch moet google earth ook wel aardig precies zijn. Misschien heb je je vergist in de instellingen? Onder "options" en dan bij tabblad "3d view" kun je zien hoe de lat/long wordt weergegeven.
Door whozee
#3697
Google earth geeft prima info links onder van de lengte en breedte graad van uw cursor op de kaart.
Maar let op! Deze lengte en breedte graad wordt opgegeven in Hele graden en daarachter, in minuten en tienden van minuten. De lengte zelfde verhaal.

Bij het opgeven van uw lengte en breedte moet u opletten op welke manier gewenst is voor de in te vullen eenheden.
Veel programma's willen dan in graden en tienden van graden(!!) en GEEN tienden van minuten. Soms wordt het zelfs in graden, minuten, seconden gevraagd.
Hier geldt net als met uw horloge. 1 graad = 60 minuten en 1 minuut = 60 seconden.
Kan dus soms een reken klusje worden om uw positie dan correct in te voeren.
Door whozee
#3698
Ter aanvulling in Google earth kan u onder EXTRA, OPTIES de wijze van weergave van de breedte en lengte instellen.
In graden en decimale graden of in graden, minuten, seconden
Door Meteonoord
#3706
Hi Kees, Ook hier jouw hulp, grandioos. Nu begin ik te twijfelen aan Weatherunderground. Ik kom wederom uit op dezelfde waardes.
De meters op het kaartje is dat je hoogte ?
Groet maar weer.
Bert
Door Meteonoord
#3709
Ik bedank een ieder voor de hulp. Mijn Latide en Longtitude verhaal is opgelost. Ook het hoogteverhaal is opgelost.

Grote dank.

Bert J. van Bergen