Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Luc
#3961
Terwijl ik door het forum blader, zie ik onderaan de pagina de bezoekersaantallen oplopen. Nu 107 gasten en 11 leden. Ik heb dit nog nooit zo hoog gezien.

Of er komt een (google) bot voorbij om de website te indexeren of er een is een DDOS attack aan de gang.

Of misschien is er ergens een link geplaatst waar veel bezoekers op klikken. In dat geval zou ik dat morgen in de statistieken moeten zien.

Edit: nu al 154 gasten en 11 leden.
Door Luc
#3963
sparkle schrijft:
Een bot schat ik zo.....
Daar denk ik ook aan, maar nu een half uur later zijn er nog steeds 159 gasten en 9 leden online.
Meestal zijn bots na een kwartiertje wel weer weg. Gelukkig blijft de website wel goed en snel bereikbaar.
Door Luc
#3964
Het zal een bot geweest zijn. Nu zijn er 33 bezoekers en 9 leden online. Dat is normaal voor dit tijdstip.
Door weerzoetermeer
#3976
Hoi Luc,

Ik zie weer 219 bezoekers staan? Vaag.....

Gr.
Thierry van Wijland
Door wthus
#3977
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Luc,

Ik zie weer 219 bezoekers staan? Vaag.....

Gr.
Thierry van Wijland


Hier een 200 tal... misschien klopt het wel en wordt de site populair.
Je hebt toch wel een of andere teller aan de site hangen?
Door Luc
#3979
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Luc,

Ik zie weer 219 bezoekers staan? Vaag.....

Gr.
Thierry van Wijland
Inderdaad. Ik heb dat nog niet eerder gezien. Ik merk wel dat de laatste maanden de bezoekersaantallen flink toenemen, maar dit moet iets anders zijn.

Net de statistieken via Google Analytics er op nagekeken. Gisteren 1176 bezoeken gehad van 946 unieke bezoekers (niet slecht trouwens). 50% kwam binnen via zoekmachines, 30% via verwijzende sites en 20% was direct verkeer. Ik kan niet afleiden uit deze statistieken dat de hoge aantallen 'normaal' bezoek zijn.

Aha, zojuist schoot me te binnen dat er op de server zelf ook nog statistieken programma draait. Daarin ondekt ik het volgende:

* Yahoo slurp bot is om 10:00 uur voor het laatst langs geweest.
* Google Adsense bot is om 9:59 uur voor het laatst langs geweest.
* Google bot is om 9:55 uur voor het laatst langs geweest.
* MSN bot is om 9:30 uur voor het laatst langs geweest.
* Ook de bots Ingrid? en Gigigabot zijn om 9.58 lang geweest, al hebben die niet zoveel gecraweld

Al met al dus 6 bots in een hele korte tijd..... dat is de verklaring dus.
Door Luc
#3980
wthus schrijft:
Je hebt toch wel een of andere teller aan de site hangen?

Ja, ik zal straks eens wat statistieken verzamelen en posten in een topic. Wel leuk om te lezen. (wellicht ook voor adverteerders).

Ik heb google anaylitics en ook AWstats. Via die laatste zie ik ook alle bezoeken van de banners van hetweerctueel die op andere websites gebruikt worden. Daardoor ook een groot verschil in unieke bezoekers tussen deze 2.

Google analytics geeft er bijna 17.000 de afgelopen maand (dat zijn dus echt unieke bezoekers die op deze website kijken)
AWStats geeft er meer dan 51.000 in mei tot nu toe. (dat is inlcusief alle unieke bezoekers die ook een banner van hetweeractueel.nl op een andere website gezien hebben)