Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door brugje
#56163
Nu mijn oude laptop waar mijn weersoftware op draait kuren begint te krijgen wil ik een nieuwe energie zuinige computer aanschaffen. Nu wil ik graag van jullie horen welke versie van windows. Draai nu op XP-pro. Ik draai startwatch, VVP, Weatherlink, Cumulus, wswin en vplive. vantage pro met usb data logger. Dus welke windows versie en dan 32 of 64 bit.
Jan
Door nolversteeg
#56164
Hallo Jan,

Ik denk dat je met een nieuwe PC weinig keus heb, en wordt in de richting van windows 8 gedrukt, als je iets anders kiest en energiezuinig kom je al gauw uit op linux.

Dus ervaring van de huidige gebruikers zal veeluldig zijn.

Groeten Nol
Door brugje
#56173
De nuc ziet er goed uit, dus deze houd ik in gedachten. Mijn vraag gaat over welk besturingssysteem jullie aanbevelen. Ook ivm de Usb-data logger van davis. Als ik iets koop wil ik niet later nog drivers etc gaan aanschaffen omdat deze dan niet met de 64 bits versie werken. Dus na de keuze van besturingssysteem ga ik op zoek naar een systeem hierbij. Vastzitten bij een nieuwe computer aan windows 8 geloof ik niet.

Jan
Door tjabine
#56185
brugje schrijft:
Ron, heeft een 32 bits versie deze beperking dan niet.
Jan


Nee het had er mee te maken dat het programma com0com driver (nodig bij VVP) alleen in testmode kan werken ivm lisencie.
En deze driver werkt op 64 bit.

En N8VBvCom Driver (nodig bij VVP) werkt niet op een 64 bit systeem.

Gr Ron.