Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door duck1966
#56362
goed middag, kom ik thuis is me halve site pleite. ik wist dat one.com onderhoud ging doen. En dit was de bijlage

We werken aan het upgraden van al onze servers naar een geclusterde indeling. De upgrade zal plaatsvinden op 18/03-2013.

Wat betekent dit?
De geclusterde indeling maakt het makkelijker voor ons om server-onderhoud te doen zonder 'downtime' voor uw website. Dit houdt in dat een aantal servers aan elkaar worden gekoppeld. Als er op de ene server een probleem optreedt, nemen de andere servers het werk over, wat de 'downtime' zo kort mogelijk maakt. Ook zullen we beter uitgerust zijn bij hoge serverbelasting. Verder zal, zodra alle updates klaar zijn, uw website sneller laden en beter presteren.

Dien ik iets aan te passen?
Uw file system pad is aangepast. Afhankelijk van uw instellingen/scripts is het mogelijk dat u het file system pad aan moet passen (ook bekend als document root).
Uw FTP hostnaam zal vanaf nu ftp.[insert-your-domain] zijn. Als u problemen heeft met het verbinden via FTP, controleer dan uw FTP-inloggegevens.

File system pad
Het file system pad wijst naar de locatie van uw bestanden op de webserver. Het pad wordt door sommige scripts zoals Joomla gebruikt. Als uw website een script gebruikt waarin het file system pad staat, dient u dat pad bij te werken, zodat het script blijft werken in de geclusterde indeling. Uw nieuwe file system pad vindt u in het Configuratiescherm van uw domein.

Waar kan ik het file system path voor mijn domein vinden?

Mochten er problemen optreden na deze update dan raden we u aan direct contact met onze support-afdeling op te nemen.

Nou ben ik niet blond maar wat ik nu moet doen, daar ben ik nog niet echt achter gekomen. Wie heeft een idee??



groetjes ronald
Door Snarf2000
#56364
Hoi Ronald.

Volgens mij is One.com de eerste partij die je moet raadplegen.
Hier op HWA weet ook niet iedereen wat er aan jou server instellingen zijn veranderd.

Klinkt misschien een beetje flauw en negatief, maar One.com is toch de partij die jou website voor de helft platgooit.
Daar hebben ze ook een helpdesk voor.

Succes bij het weer online komen van je website

grt Frans
Door duck1966
#56366
Goede avond Frans, het antwoord is een beetje kortzichtig, maar je heb aan de ene kant wel gelijk.

De helpdesk van one.com werkt tot een bepaalde tijd in Nederland, daarna wordt je naar Engeland gestuurd voor de helpdesk.

En aangezien ik ooit maar 1 uur per week Engels heb gehad weet je dat het voor mij dan vrij lastig is om daar in de chat te gaan.

vandaar mijn vraag hier misschien heeft iemand dit wel een bij de hand gehad of begrijpt hij/zij de brief wel.

M.V.G Ronald
Door Willy Peters
#56368
Hoi Ronald,

Bij mij hetzelfde probleem! Sinds vanmiddag 13:35 uur.
Heb een mail naar One gestuurd. Nog geen reactie. Het zal wel druk zijn met dat geklungel van hun.
Maar weer afwachten. Inmiddels is mijn site al weer sinds vanmiddag weer ofline.

Willy
Door duck1966
#56370
hallo willy.

ik weet ondertussen wel wat er gedaan moet worden zal ff een voorbeeld van mij zelf geven.

customers/weerstationteraar.nl/weerstationteraar.nl/http.www. zo is het nu
customers/2/f/7/weerstationteraar.nl/http.www moet het worden.

Dus alle pagina,s moeten verandert worden .


groetjes ronald
Door Willy Peters
#56373
Hoi Ronald,

Dus bij jou draait het weer?
Ik heb nog niks vernomen van One.

In jou verhaal stond iets van:

Uw nieuwe file system pad vindt u in het Configuratiescherm van uw domein.

Maar waar kan ik dat vinden in het config scherm? Ik heb al gekeken maar kan niks vinden. Misschien heb jij een tip?

groet,

Willy
Door Willy Peters
#56375
Hoi Ronald,

Inmiddels het e.e.a. gevonden op het config scherm. Inmiddels wordt bijna alles weer geupload. Alleen de verwijzingen in Joomla gaat niet goed. Als ik de link in de adresbalk zet van de browser dan heb ik wel de actuele waarde.

Concreet is de vraag waar moet ik nu wat aanpassen in Joomla?

Bij mij moet het worden:

/customers/b/8/b/meteowijchen.nl//httpd.www/

groet,

Willy
Door duck1966
#56378
mogge Willy.

Ja bij mij draaid alles weer, de upload van WD deed het ook niet meer zag ik, dus heb de weerpc opnieuw opgestart en toen ging alles weer gewoon door lopen.

zo als ik nu kijk gaat het bij jou ook weer goed, ik gebruik geen joomla dus daar kan ik geen antwoord op geven.

groetjes ronald