Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door westkapellegek
#56393
Vandaag heb ik mee mogen werken aan een reportage van Omroep Brabant over de vraag: waar blijft de lente? Als tegenhanger van mij worden "proefdieren" ingezet, omdat de natuur "het altijd bij het rechte eind" zou hebben. Het is een leuke itempje geworden en is nu al te lezen en te zien op Omroep Brabant.nl. Morgenavond wordt het ook uitgezonden op TV in het programma "Onder Ons", maar voor mensen zonder Omroep Brabant of ongeduldige mensen hier alvast het linkje naar de site. Veel kijkplezier!

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1904661013/Proefdieren+ingezet+voor+betere+weersvoorspelling.aspx

gr Niek
Door Snarf2000
#56399
Leuke promotie voor je Niek !!

Maar op de vraag, wanneer begint de lente?
Wel, vandaag om precies te zijn (Woensdag 20 maart 2013)
om 12:02.

Grt Frans
Door tuinmantom
#56400
Interessant! Maar anderzijds al eeuwenoud :) Vroeger keken landbouwers en al wie dat met de natuur moest samenwerken ook al naar dieren om zich heen die een betere "neus" hebben voor weersveranderingen.

edit: althans m'n grootvader toch, ik wil niet alle land- en tuinbouwers over dezelfde kam scheren :)
Door jango
#56401
En daar is hij dan.
De LENTE van 2013.



Lijkt wel meer iets voor de kerst.

Maar maak je maar geen zorgen alles is altijd nog goed gekomen.
En al het mooie bewaart de natuur dit jaar voor de zomer.
Dus dat word uitzien naar 21 juni 17:04.

En het is natuurlijk zo dat dieren aanvoelen wanneer er voldoende voedsel is om hun jonge kroost te voeden.

Dus nog een paar weken wachten en de lente zal ook het weer ten goede komen
Bijlagen
veghel.jpg
veghel.jpg (56.6 KiB) 1909 keer bekeken
Door Snarf2000
#56405
En volgens de temperatuursom had het ook al lang prachtig voorjaarsweer moeten zijn.
Bij mij staat hij al over de 220.

Misschien moeten de geleerden de temperatuursom maar eens op een andere manier gaan berekenen.
Om met dit weer kunstmest te gaan strooien is "van den gekke".

Volgens mij kunnen de boeren beter 's morgens hun kop door het dakraampje steken en er hun eigen gevoel er op los laten.

Grt Frans