Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door ws vreewijk
#57237
:( Het kan aan mij liggen maar ik vind de activiteit op het Hwa forum de laatste tijd erg laag.

Heeft dat met het weer te maken ?

Liggen de meeste weerfanaten soms in winterslaap of zo :laugh:

Even serieus ik zie van veel amateurs die eerst behoorlijk actief waren haast niks meer,terwijl er wel juweeltjes van topics bij waren.

Niemand die iets nieuws op stapel heeft staan of zo,of een probleempje heeft waar hulp voor nodig is , iets leuks gelezen heeft ergens.:huh:


mvr gr Chris
Door WillemMoes
#57238
ik ben wat grafiekjes aan 't maken met als bron downld02.txt uit Weatherlink, dit zijn alle gegevens van de laatste twee dagen. Omzetten naar Array's en dan naar geschikt formaat voor Highcharts. Dat is voor mij het eenvoudigst omdat ik twee stations heb en bepaalde gegevens van het één en het ander gebruik wegens hun opstelling.
Meteen de nodige variabelen opgevist voor een console.

http://www.meteomoes.be/paginas/waarneming.php
http://www.meteomoes.be/paginas/weerstation.php#console

Tips zijn welkom.

Wie gaat er zondag naar het KMI?
Door ws vreewijk
#57240
Hi Willem,

Ziet er goed uit,helaas kan ik je niet behulpzaam zijn daarvoor heb ik te weinig helaas te weinig kennis van zaken.

Console werkt leuk ja.

gr Chris
Door Snarf2000
#57241
Hoi Chris.

Ook ik KIJK nog iedere dag even op HWA.
Maar net als zoveel anderen denk ik zijn we bezig met buitenactiviteiten die we in de winter niet kunnen of uitstellen.

Zelf ben ik ieder weekend op de camping (Wittelterbrug) in Drenthe en ben ondertussen ook bezig met veel andere dingen.
Onder andere ben ik met een Raspberry Pi bezig, lockpicken (slotjes openmaken zonder beschadigingen, en nee ik ben niet in opleiding voor crimineel :laugh: )

Mijn website is afgelopen winter geheel onder handen genomen en het weerstation draait als een tierelier zo goed.
Dus nu even andere dingen.
Sinds afgelopen weekend ben ik eigenaar van een 2e stacaravan op de zelfde camping.
Deze moet het weekend klaar gemaakt worden voor de verhuur.
Ik heb daar vanavond net de website voor gemaakt.

Al met al veel drukte.
Ook op mijn werk, waar helaas een kwart van het personeel moest vertrekken door een crisis reorganisatie.
Tijd voor HWA tijdens kantooruren lukt eigenlijk niet.

Maar we mod(d)er(er)en door.

Grt Frans
Door osjohn
#57242
Let op!!! de oudjes kijken heus wel naar het HWA, maar
in mijn geval moet ik rustig aan doen na twee hartinfarcten en een
depressie daarna.

Maar elke dag lees ik de nieuwe forumstukken die op het HWA
geplaats worden.

John
Door tuinmantom
#57243
Meteomoes, leuk die Highcharts grafiekjes, ben daar ook grote fan van.

en ga misschien ook naar opendeurdag KMI, maar wellicht zaterdag. Het is toch zaterdag én zondag, niet?

En wat betreft winterslaap heb ik zitten denken om een handleiding te maken hoe ik mijn weerstation nu draaien heb op een raspberry pi zonder datalogger en met zelfgeschreven scripts. Voor in het geval iemand hier in geïnteresseerd zou zijn.
Door Snarf2000
#57244
Gewoon plaatsen tuinmantom.
Er is altijd iemand blij mee.
Goed bezig

Grt Frans
Door ws vreewijk
#57245
Goede morgen Allen,

Frans buitenactiviteiten ai met temperaturen onder nul mij niet gezien.

En de andere reacties top dat mini pctje heeft tal vanmogelijkheden,dat blijf ik graag volgen.

Zo nu aant werk
gr Chris
Door ws vreewijk
#57246
Hallo John,

Zeker rustig aan doen maar gelukkig is onze hobby uitermate geschikt daarvoor.
En voordeel is dat je wel actief kan blijven.
Ik wens je beterschap,en sterkte.

Zo ik moet even wat werken voor de baas.


gr Chris
Door gerrit32
#57247
John,

Doe rustig aan en laat je door niemand opjagen.
Ik heb in 2010 een hartinfarct gehad en daarna nog twee maal op de IC gelegen.
Na de eerste keer ben ik aan mijn hart geopereerd.
Ik mag geen auto meer rijden, wat hier een ramp is.

Ik weet er dus alles van. Een hobby er op na blijven houden is een goede zaak. Je moet je zinnen kunnen verzetten.

Veel sterkte, Gerard