Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door wsEpe
#57498
ws vreewijk schrijft:
Off topic wat voor cam wil je gebruiken usb. Of ip

Ik neem aan dat je reageerde op mijn bericht? Ik heb hier 2x een dlink 2310L ip cam liggen. Echt leuke cam, maar niet handig om deze op een website te zetten. Ondersteund G.726 en G.711 audio, maar (oude) wowza-server ondersteund de audio-format van dlink niet. Gemaakte foto's en video's krijgen een willekeurig nummer aan bestandsnaam. Beelden zijn alleen te zien, als je inlogt. Geen website codec om de cam uit te lezen, zoals axis heeft. En ik wil eigenlijk geen flash meer op de site hebben. Dat soort uitdagingen.
Door SpeedyGJ
#57499
ws vreewijk schrijft:
:( klopt het dat je cam down is nu.
Ik probeerde even te kijken Gertjan,of ben je dr aan bezig:)


gr Chris


Oeps! Internet Explorer kan geen verbinding maken met 82.170.219.122:8081

Suggesties:
•Een gecacht exemplaar van 82.­170.­219.­122:­8081 openen
•Probeer opnieuw te laden: 82.­170.­219.­122:­8081

•Zoeken met Google:



Google Toolbar Help - Waarom zie ik deze pagina?


Geen idee waarom je die pagina te zien krijgt.
Het klopt dat de cam enige tijd uit de lucht is geweest, heb geprobeerd om de cam aan de gewone PC aan te sluiten, dat lukt en werkt een stuk beter alleen op een 1 of andere manier wil yawcam niet verder dan 1024 gaan ivp op HD, bij full HD crasht yawcam is wordt dit programma afgesloten. Momenteel dus weer gewoon aan de laptop tot ik een andere PC heb die ik alleen voor de cam / weersoftware gebruik.

Dat yawcam geen geluid ondersteund is een gemis :(
Door ws vreewijk
#57500
:laugh: het is bewolkt in Dokkum Gertjan :laugh:

Het werkt nu prima als dr iets meer zon is kan ik de beelden even goed bekijken,op de eerste blik ziet het dr prima uit.

gr Chris
Door SpeedyGJ
#57502
Het is inderdaad bewolkt weer hier :(
En het is niet Gertjan maar Gerrit-Jan :D

Ik heb prima beeld, wil alleen nog even kijken of die auto focus hack ook werkt :)
Auto Focus Fix
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de kwaliteit :) zelfs geen overbelichting gisteren :)
Door ws vreewijk
#57503
:laugh: ok Gerrit Jan. Ik ha ook gewoon speedy GJ moeten schrijven je nickname al vele jaren;)
Waarom zou je risiko nemen en je cam slopen , de achtergrond is ver weg dus ik zou hem lekker houden zo.

Mooi in beeld de Vue

Fijne dag

Gr Chris
Door tjabine
#57505
Hoi Speedy,

Ik zie niet echt een live stream hier.
Ik zie stapjes van secondens en soms stapjes van twee seconden.
Het is net of ik de hele tijd een nieuwe foto te zien krijg.

Gr Ron.
Door WeerStationWoerden
#57506
Hier het zelfde probleem

Ook met een lager frame het zelfde ... denk dat jou upload erg laag is

Heb zo het idee als je beeld op 640x480 frame 5 zet ...dat het al een stuk beter word .
Nu staat die op 720 en dat is voor jou verbinding een beetje te veel van het goede.
Maar voor je foto’s staat die zo wel goed .
Tis het 1 of het ander .

Mvg Gert.

tjabine schrijft:
Hoi Speedy,

Ik zie niet echt een live stream hier.
Ik zie stapjes van secondens en soms stapjes van twee seconden.
Het is net of ik de hele tijd een nieuwe foto te zien krijg.

Gr Ron.
Door wsEpe
#57507
WeerStationWoerden schrijft:
Ook met een lager frame het zelfde ... denk dat jou upload erg laag is

Dit ligt niet aan de upload, maar aan yawcam. Iemand hier die met yawcam wel vloeiende beelden krijgt?
Bij mijn cams heb ik wel vloeiend beeld met wowza, blue iris en unreal, maar niet met yawcam. En dit ligt echt niet aan de laptop (i7) en de upload (100 mbit). Dus blijft (de instellingen van) yawcam over. Het is gewoon druk om het originele beeld te verkloten naar een lagere resolutie voor de upload. Ik denk dat bij GJ hetzelfde resultaat zou hebben, als hij overstapt op andere software. Vloeiender beeld én een betere kwaliteit.
Door SpeedyGJ
#57508
Ik denk dat het indd aan yawcam ligt die niet echt met HD overweg kan, ik ben bezig om webcamXP aan de praat te krijgen die kan ik namelijk zonder problemen op full HD zetten, ik hou het wel bij 720P mooi genoeg!
Net beneden met oude cam getest gezien webcamxp geen upnp heeft dus moet ik via router doen, dit is gelukt dus kan ik het zelfde verhaal nu boven verrichten :)
Dan nog een redelijke pctje erbij en kan ik er voorlopig weer even tegenaan :)

Oja de buurman is trouwens bezig een systeem te maken om de cam te laten draaien, ik kan dan vanaf beneden de cam besturen :)
De bedoeling is natuurlijk niet dat die heen er weer gaat, in bijzondere gevallen zoals aankomende onweer en andere verschijnselen in andere richten dat ik dan de cam handmatig die kan op kan draaien, op deze manier hoef ik niet het dak op :)
Hoe dit allemaal wordt gedaan kom ik later op terug als alles is geïnstalleerd.