Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door WeerStationWoerden
#61398
hoi Geert
dit was zeer leerzaam
heb mijn conclusie al gemaakt
de trommel batterij gaat 5x langer mee hahahaha wat een giller :silly:
Mvg Gert
Door ajm
#61409
Had ik je wel kunnen vertellen, jaren terug de test ook gedaan met Lidl en Duracel Pro's.
Je moet wat te doen hebben in een nachtdienst B)
Sinds die komen er bij ons alleen nog maar Varta op het werk binnen en privé Lidl.
Door teesee64
#61418
Van de manier van testen klopt natuurlijk niets.

Wie gaat er zoveel uur achtereen met zijn afstandsbediening spelen? Ze houden namelijk geen rekening met de zelfontlading van een batterij. Duracell heeft een erg lage zelfontlading en die van de Lidl een erg hoge.

Dus als je Duracell in je afstandsbediening hebt zitten, gaat die batterij veel langer mee dan die van de Lidl. Gewoon omdat je de afstandsbediening hooguit 2 minuten per dag daadwerkelijk gebruikt. Een knopje indrukken is een tiende van een seconde, je kunt dus heel vaak zappen met 2 minuten daadwerkelijk gebruik.

Daarna leg je de ab weer weg maar loopt de batterij langzaam leeg, bij Duracell dus veel minder dan die van de Lidl.

Voor sommige apparaten is het inderdaad goedkoper om Lidl batterijen te kopen, voor apparaten die je minder vaak gebruikt zoals afstandsbedieningen en CV thermostaten zijn Duracells uiteindelijk voordeliger. PLus het voordeel dat je ze minder vaak hoeft te vervangen ;-)

Groet,
Theo
Door ajm
#61429
Waar staat die test over zelfontlading van batterijen?
Of ook een marketing verhaal van Duuracell.
Ik heb in een van mijn MIn MAX meter een setje zitten van 2001 !
En elke dag meld hij nog netjes de min max (spreekt) en dat op 1 AAA van Lidl.
Wij van WC eend......