Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Niels2a@hotmail.be
#61661
Heey weermensen,

Ik heb een eigen website www.weerstationmalle.be
Ik heb een vraagje aan jullie,
Kent iemand een programma voor een ip-camera dat kan streamen op je website?
En ook als je mijn webcam ziet op mijn website http://weerstationmalle.be/weather2/index.php?p=99
Dat er een kalendertje naast komt te staan zodat als je op een datum klikt dat er een filmpje wordt afgespeeld van de dag zelf, ik had een programma (YAWCAM) gevonden wat helemaal leek waar ik op zoek was maar ik gebruik een ip-camera foscam FI8904w en ik kan blijkbaar geen FFMPEG krijgen op mijn camera ook niet met diverse andere URL's dus het programma moet werken met foto's, heeft iemand hier ervaring in? Of weet iemand om dit te verwezelijken?
Ook zou ik graag mijn weergegevens op het beeld van de camera willen krijgen en hoe moet ik dit doen?
Er wordt steeds om de 10 minuten een foto upgeload naar mijn FTP-Server
Hopelijk kan iemand mij helpen,
Mvg
Niels Spaenjers
Door Overijse
#61663
Uploaden van webcambeelden naar wunderground en die maken elke dag een timelapsefilmpje van al je webcambeelden. Deze kun je dan integreren in je website.

Grtz
Kris
Door SpeedyGJ
#61664
Hey dat is een handige optie :)
Hoe zit het met de kwaliteit? HD?
Door WeerStationWoerden
#61665
kan je beter dit script nemen
http://www.hetweeractueel.nl/forum/soft ... e-filmpjes
met dank aan Geert :cheer:

deze draait al zeer lang op me website
heb het zelf op 640x480 dit ivb te lage upload en de files worden nu niet te groot
mvg Gert

SpeedyGJ schrijft:
Hey dat is een handige optie :)
Hoe zit het met de kwaliteit? HD?
Door Niels2a@hotmail.be
#61666
Heey,
Bedankt voor jullie reactie!
Mijn webcam kan geen MPEG bestand streamen dus WU werkt niet bij mij omdat je er een URL moet ingeven en deze werkt niet, wel worden mijn snapshots naar mijn FTP server gestuurt om de 10 seconden als JPG bestand, als jullie nu weten welk programma deze bestanden zet in een filmpje dan is mijn probleem opgelost :-)
Mvg
Niels
Door wvdkuil
#61671
Niels2a@hotmail.be schrijft:
Heey,
Bedankt voor jullie reactie!
Mijn webcam kan geen MPEG bestand streamen dus WU werkt niet bij mij omdat je er een URL moet ingeven en deze werkt niet, wel worden mijn snapshots naar mijn FTP server gestuurt om de 10 seconden als JPG bestand, als jullie nu weten welk programma deze bestanden zet in een filmpje dan is mijn probleem opgelost :-)
Mvg
Niels
Hallo Niels,
WeatherUnderground heeft genoeg aan een foto (een jpg) en haalt GEEN MPEG bestand op. WU kan precies wat je wilt.

"Opladen" naar WU
Zo werkt het (makkelijkste manier):
1. je zet ergens een foto neer en ververst die iedere x minuten. Stel dat is image.jpg in de root van je website. Het moet wel altijd dezelfde naam zijn! De url is dan http : // w w w . weerstationmalle . be / image . jpg
2. jij geeft het adres van de foto, de url, door aan WU via de pagina "instellingen van je webcam"
3. WU controleert een aantal malen of het echt wel een plaatje over het weer is en
4. na goedkeuring haalt WU die foto voortaan iedere 5 minuten op.
5. iedere foto wordt door WU met een tijd-indicatie opgeslagen op hun servers.
5. WU houdt de maandkalender bij met voor iedere dag een plaatje van ongeveer 12:00 uur

Met de moeilijke manier kun je ook zelf de foto opladen (FTP) naar WU, maar waarom zou je dat nog doen als ze het graag zelf willen ophalen van je site of een andere plaats.

"Filmpjes e.d. bekijken"
Als je nu op een foto in maandkalender klikt wordt
1. de foto uitvergroot en
2. kun door de 12:00 uur foto's van deze maand voor en achteruit scrollen.

Onder de foto van de dag staat de mogelijkheid om een filmpje van die dag te draaien.
Dat heet bij hun een "24hr Timelapse: May 7, 2014". De datum is een voorbeeld. Ze vertonen dan alle opgehaalde foto's.

Op de pc/mac is het filmpje in FLASH. En op een andere manier op een tablet, dus ook als die geen Flash ondersteunen wordt het filmpje vertoond. HEEL professioneel controleren ze eerst in javascript of er een flashplayer is, zo niet gebruiken ze een andere oplossing.

Voorbeeld:
http://www.wunderground.com/webcams/wvdkuil/1/video.html?month=05&year=2014&filename=2014057.mp4

Dus hiervoor heb ik NIETS moeten doen, alleen de camera iedere x minuten een snapshot laten neerzetten op een plaats waar WU bij kan om dat snapshot op te halen. Alle verdere werk is voor WU.

Vraag:
Ik ben nog bezig om te kijken of je die "filmpjes" of serie foto's ook weer in je eigen website kunt inbouwen. Is dat al iemand gelukt?

Wim
Door wvdkuil
#61673
WillemMoes schrijft:
Wanneer ik ingelogd ben en het filmpje bekijk zie ik rechts een Link: en Embed:
Dat object in Embed gewoon in een pagina en klaar is Kees.
http://www.meteomoes.be/paginas/webcam.php

Ja dat is zo, MAAR dat is alleen de link van het filmpje voor die dag.
Tenminste zo werkt het bij mij. Dus als je maar1 of enkele links van speciale dagen op je eigen website wilt vermelden dan werkt die embed link.

Maar de opbouw/logica achter de parameters in de link ontgaat mij.
Dus kan ik wel een lijst van links op mijn site zetten, maar alleen door het kopieren van al die embed strings. Niet door hetzelf genereren van die link.

Ik wil een gewone kalender op mijn site waar je op een bepaalde dag klikt en dan het filmpje laat starten op je eigen site. Zonder dat ik telkens de filmpjes van gisteren eerst zelf moet oproepen, de link moet kopieren en in de kalender code moet aanpassen.

Edit: tekst verwijderd / aangepast wegens foute informatie
Ik dacht eerst dat het 24 uurs filmpje ongewijzigd bleef nadat je eenmaal de embed code had gekopieerd. Maar dat leek maar zo. Het filmpje wordt ieder uur aangepast. Dus het filmpje tot bijvoorbeeld 10:00 uur blijft 1 uur hetzelfde. Een uur later loopt het 24 uurs filmpje tot 11:00 uur.

Wim