Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door nolversteeg
#62143
Hallo Meteo Vrienden,

Het heeft een klein beetje met het weer te maken.
Het meten van 4 temperaturen.
Niet buiten, of onder de grond, maar op zolder aan de zonneboiler.

Collector in en uit, en boiler in en uit.

Ik had gedacht aan een 1 wire systeem, met 4 sensoren.
ik heb wel een 1-wire, voor de sneeuwhoogte, daar zit ook temperatuur bij,

Nu is alleen de vraag, waar ga ik met die data heen, WD zou dat kunnen, maar hier draait WDTU, moet ik dan iets van raspberry aanschaffen, om grafiekjes te maken ?


Groetjes Nol
Meteoeersel.nl
Door ws vreewijk
#62144
Google eens op log temp van mr soft

En wd kan dat zeker hem hem zelf ook:laugh:

Een rasp of aquirdino kan het aan ja.
Door ws vreewijk
#62145
Googke eens op log temp van mr soft

En wd kan dat zeker hem hem zlef ook:laugh:
Door nolversteeg
#62146
Hallo Chris,

Als ik WD ga gebruiken, moet ik WL aan de kant gooien, of VirtualVP gaan gebruiken,
In het geval van Mr soft, zal ik een extra laptop neer moeten zetten, de meetpunten liggen op zolder.
Dus ik denk dat ik de stoute schoenen aantrek, en met arduino of raspberry aan de gang ga . Dat is denk ik de meest eenvoudige manier, en ook de goedkoopste, want het heeft geen zin om iets te verdienen, en aan de andere kant weer uit te geven.

Groetjes Nol
Door Doornenburg weerstation
#62147
Nol,

zie ook eens deze website: temboo. in samenhang met een Arduino plus wifi shield en wat ds1820 temp sensoren heb je alles denk ik wel snel zichtbaar zonder pc. zelf hier een weerstation op eigen wifi netwerk; arduino plus wific3000 shield plus baro plus temp/ vocht plus licht.
groeten, gerard
Door hvd51
#62152
Nol,

Ook hier nog een tutorial ( http://www.tweaking4all.nl/hardware/arduino/arduino-ethernet-data-push/)in het nederlands (die ik doorlopen heb), om een aantal sensoren uit te lezen en op te slaan in een database, om ze daarna weer te kunnen tonen op een (nu nog) locale website. Dit alles met een arduino + ethernetshield en een aantal sensoren (DS18B20).

De sensoren zijn via 1 wire aangesloten met een lengte van 30m vanaf de arduino.
Ook een grafiek (met jpgrah) is daarbij mogelijk.

Groet Harm
Door hvd51
#62153
Grafiekje als bijlage was mislukt

Harm
Bijlagen
grafiek-30ee7dc8422ed83da64f754296f697ce.jpg
grafiek-30ee7dc8422ed83da64f754296f697ce.jpg (29.46 KiB) 2559 keer bekeken