Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door nolversteeg
#62504
Hallo Meteo Vrienden,

Daar is hij weer, die figuur.
Laat een zonneboiler en zonnecollectoren aanleggen.
Leuk. komt de vraag hoe lang duurt het voordat je het er uit hebt.
En nog veel meer vragen.
Vragen heeft hier totaal geen zin, omdat je het antwoord niet kan geven.
Het is uiteraard een uitdaging, de kosten op de bank laten staan heeft ook geen zin, mag tenminste hopen dat het wel iets op zal leveren.

De investering in het meten, duurt jaren voordat dat er uit is.
Ga ik helpen,
koop een computer, er staan er al 3 maar dat is niet belangrijk.
Maak er een Raspberry Pi van.

Heel simpel, kopen, sensoren er bij what ever, want dat ding kan alles.

Dat is ook zo! alleen hoe moet het verder. Linux, Phyton, Mysql,en nog veel meer.

Gaat nu dus over de hapklare brokken. DIE ZIJN ER NIET. dat houdt dus in dat je meer aan het googelen bent, zonder dat je vragen stelt, want iedereen schijnt het wel te weten. helaas net datgene wat jij wilt zal je niet vinden, en krijg je geen antwoord op.

Ben nu zo ver dat het geen ik wil draait, ik kan grafiekjes maken, die dus belangrijk zijn , en ben veel met mijn hobby bezig.

Resume, hobby mag nooit hapklare brokken zijn, uitvinden en je grenzen verleggen, en daarna het YES ! gevoel krijgen is veel belangrijker.


Groetjes Nol
Meteoeersel.nl
een resultaatje, nog niet Helemaal mooi, http://www.meteoeersel.nl/webcam.php
en niet de webcam maar het zonnegrafiekje.
Door nolversteeg
#62506
Hoi Harm,

Ik ben voor heel veel zaken in, alleen zal je heel veel zelf moeten doen, waarbij anderen je niet kunnen helpen.

Er is een oud Chinees spreekwoord. Schoenmaker blijf bij je leest.

maar ook zoiets van ikwilhetikwilhet. gelijk een klein kind.

Jouw site ziet er heel goed uit, alleen kan ik even niet volgen welke beweging je hier meet.

Groetjes Nol.
Door hvd51
#62507
Nol,

De beweging die ik probeer te "vangen" is die van een eventuele aardbeving.
De sensor is bevestigt aan een muur, zodat ik zou kunnen meten in hoe en of mijn huis beweegt. (Ik woon midden in het aardebevings gebied in Groningen).

Er hangt ook een 'profesionele' sensor van Omnidots, maar vindt het ook leuk om zo iets zelf te bouwen.


Meten is weten.

misschien verduidelijkt dat iets.

Harm
Door nolversteeg
#62508
Hoi Harm,
Dit is grote klasse, de 60 plussers komen er wel uit. en hebben dan ook alles op papier.

Thank´s Nol
Door hvd51
#62509
Bedankt Nol,

Tja, je moet toch iets doen met je vrije tijd nietwaar !

Groet Harm
Door nolversteeg
#62510
Er zijn niet zoveel mensen meer die weten wat sanseveria´s, en geranium´s, zijn, maar je kan er wel achter gaan zitten.

Ikke zeker nie.

Gr.Nol
Door hvd51
#62511
Je kunt wel de temperatuur en de vochtigheid gaan meten van de sanseveria´s, en geranium´s en dan het groei proces in de gaten houden ;)

gr Harm
Door nolversteeg
#62512
Was even om eenieder wakker te maken. maar het grote gedeelte slaapt nog.
Misschien de aanval morgen.
Nogmaals Google is je grote vriend, alleen moet je zelf heel veel uitzoeken. en Hapklare brokken bestaan voor ons niet.
Groetjes Nol