Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door ws vreewijk
#65132
Frontrunner ,

En wie ben jij dan wel niet om te vragen om een slotje.
Als iemand dat al zou vragen is het de topic starter.

Je kan het eens zijn of oneens zijn met het topic ,dat is je goed recht.
Maar aangezien dit is gepost in het off topic deel zou dat moeten kunnen.

Anders wil ik de admins vragen het complete off topic deel te sluiten.

Als we alleen weer gerelateerd mogen posten heeft dat deel geen zin meer.

En ik werk me ook al mijn hele leven de pest pokken en jij ?


Gr Chris
Door teesee64
#65136
De levensverwachting voor mensen die 70 jaar of langer geleden geboren zijn, neemt idd toe. Maar voor mensen die 40 jaar geleden geboren zijn, is dit niet het geval.
Dat heeft alles te maken met de minder gezonde levensstijl ,luchtvervuiling, stress, enz.
Maar dat vertellen ze je niet want het gaat gewoon om de centen wat ze extra kunnen binnen slepen.

Groet,
Theo
Door ws vreewijk
#65138
En om dan toch de fut erin te houden even mijn eigen voorbeeld.

Ik werk inmiddels meer als 40 jaar.
Ik heb lang betaald aan de SUM voor ziening stichting uittreding metaal inmiddels is die afgeschaft dus heb dr lekker voor betaald en zie dr niks voor terug.

Dan is er de vut vervroegde uittreding heb ik ook lekker voor betaald ,en is inmiddels afgeschaft.

Had ik nog bij mijn oude werkgever gewerkt dan was ik al 5 jaar met pensioen,dat loop ik dus lekker mis.

Nu moet ik inmiddels al 1 jaar en 4 maanden extra werken voor ik met pensioen kan.

Als klap op de vuurpijl speeld nu het volgende:
afkappen van de ouwe lullen dagen staat op de agenda

en bovendien word er bespreekbaar gemaakt om ouderen minder te betalen omdat ze zogenaamd vaker ziek kunnen zijn en minder productief.

Laten we een ding niet vergeten wij ouderen hebben mee dit land opgebouwd.

Er is voor veel jongeren geen baan en ons ouwe knarren laten ze verder sappelen,dus kijk dan niet gek op als je een hard commentaar krijgt op zo een ongenuanceerde opmerking.

Ik kan nog even door gaan maar dan word het poliek gevoelig,
zo is inmiddels mijn pensioen uitgekleed.

Bovendien zijn er zelfs een aantal weeramateurs die hun station hebben beeindigd omdat ze het niet meer konden betalen allemaal van repectable leeftijd.
Dan heb ik het over diegene die ik persoonlijk ken.
Dit om even de link met deze site te leggen.

Er zijn er ook die de hobby opgeven maar waar je nooit de reden van hoord ,ik zeg niet allemaal om die reden maar er zitten er tussen.

Diegene die lang door werken niet erg vinden zijn bovendien figuren die een lekker baantje hebben en allerlei extra priveleges,maar niet jan met de korte naam de half versleten is.

Ben ik verbitterd JA en zeer teleurgesteld hoe wij ouderen behandeld worden.

Leuk detail je word zelf ook ooit oud.

Chris
Door giantocr
#65139
Chris,

Je heb volkomen gelijk.

Zelf moet ik 9 maanden langer door werken, dan heb ik er bijna 51 jaar werken opzitten zonder een dag werkloos te zijn geweest (ben ik trots op hoor).

Van die bijna 51 jaar heb ik dan bijna 42 jaar in onregelmatige diensten gewerkt (O.V.).

Maar ga desondanks nog steeds met veel plezier naar mijn werk.

Maar hoe het hier allemaal gaat in dit land ongelooflijk.

40 dienst jaren afgepakt, VUT afgepakt, wil je eerder stoppen word je gestraft.

Als ik Meneer Rutte 100,00 euro geef en tegen hem zeg ga maar de stad in en geef maar 150 euro uit, dan zal hij zeggen dat kan niet heb er maar 100, heeft hij gelijk, maar hoe rijmt hij het dan om te roepen de jongeren moeten aan het werk, terwijl ze de ouderen langer door laten werken.

Maar een kleine rekensommetje, waar ze vanuit Den Haag niet mee durven komen.

9 maanden langer werken.

1: dus 9 maanden langer ontvangen ze belasting.

2: 9 maanden kunnen ze de AOW vast houden.

3: 9 maanden kunnen de pensioenfondsen langer gebruik maken van je geld.

4: hoeveel zouden er statistisch gezien in die 9 maanden overlijden?

5: tel alles maar bij elkaar op, wat een winst word er op deze manier gemaakt van die oudjes.

En als klap op de vuurpaal.

6: hoe lang zal het nog duren voordat ze met een ouderen taks komen?

Vr groet,

Piet
#65140
Nou denk je dat als je met pensioen gaat je problemen zijn opgelost. De meeste fondsen hebben al jaren niet geïndexeerd, sommige zelfs verlaagd. Jette Kleinsma (pvda) heeft gezorgd dat dat ook wel nooit meer zal gebeuren. En die Dragi met zijn geldpers zorgt er wel voor dat de rente laag blijft. Ook zorgt hij dat de inflatie gaat stijgen en je geld minder waard wordt. Er is ook al aangekondigd dat ouderen meer gaan betalen voor de zorg. Let op het nieuwe belasting stelsel. Ook zie je zo af en toe berichten verschijnen dat ouderen zo rijk zijn. Voor het gemak nemen ze dan de waarde van de huizen mee. Maar stenen kun je echt niet eten. Ook krijg je met een beetje pensioen te maken met de Bosbelasting (pvda). En ga zo maar door. (zoals jullie begrijpen ben ik al een paar jaar gepensioneerd)
Door JozBaz
#65174
Ik wordt er waarschijnlijk niet populairder van ;) maar vooruit: het wordt allemaal wat versobert, maar ouderen hebben het GEMIDDELD(!) gezien goed:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/05/nex ... nederland/

Er zijn natuurlijk individuele verschillen. Mensen die het helaas misschien moeilijk hebben, maar er is ook een andere kant: er zijn er bij (mijn schoonfamilie) die al met 57 ophielden met werken (met een goede regeling).

Als ik zie wat ik aan pensioenpremies heb gestort, versus wat er dadelijk bij 67 jaar te verwachten valt (10 jaar later dan sommige ooms en tantes), dan word ik ook niet vrolijk.
Maar goed, mensen worden ouder en we moeten met z'n allen de tering naar de nering zetten. Het is niet anders, en al met al mogen we hier in Nederland niet (te veel) klagen - elders op de wereld is het bijna altijd slechter.
Door baroman
#65175
JozBaz schrijft:
Ik wordt er waarschijnlijk niet populairder van ;) maar vooruit: het wordt allemaal wat versobert, maar ouderen hebben het GEMIDDELD(!) gezien goed:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/05/nex ... nederland/

Er zijn natuurlijk individuele verschillen. Mensen die het helaas misschien moeilijk hebben, maar er is ook een andere kant: er zijn er bij (mijn schoonfamilie) die al met 57 ophielden met werken (met een goede regeling).

Als ik zie wat ik aan pensioenpremies heb gestort, versus wat er dadelijk bij 67 jaar te verwachten valt (10 jaar later dan sommige ooms en tantes), dan word ik ook niet vrolijk.
Maar goed, mensen worden ouder en we moeten met z'n allen de tering naar de nering zetten. Het is niet anders, en al met al mogen we hier in Nederland niet (te veel) klagen - elders op de wereld is het bijna altijd slechter.


Beste Jos

Wij Nederlanders zeggen altijd, dat het elders bijna altijd slechter is!!!!
Maar kijken wij ook naar landen waar het elders altijd beter is? Of zijn deze landen er niet???;)

Groeten Ronnie..