Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#71991
overijse schreef: 11 mar 2020, 16:40 Hoi iedereen,

. . . ingekort . . .
PS : op dit ogenblik zie ik enkel Ads tussen de antwoordblokken, niet in de teksten. Misschien heeft Luc al ingegrepen.

Grtz
Kris
Nog steeds midden in een bericht. Ja dan wordt het wel heel moeilijk om duidelijke uitleg te schrijven.
En dan altijd dezelfde advertentie, meerdere keren in een topic.

--

Wim
Bijlagen
nog_steeds.jpeg
nog_steeds.jpeg (58.48 KiB) 11734 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door overijse
#71992
wvdkuil schreef: 11 mar 2020, 23:46
overijse schreef: 11 mar 2020, 16:40 Hoi iedereen,

. . . ingekort . . .
PS : op dit ogenblik zie ik enkel Ads tussen de antwoordblokken, niet in de teksten. Misschien heeft Luc al ingegrepen.

Grtz
Kris
Nog steeds midden in een bericht. Ja dan wordt het wel heel moeilijk om duidelijke uitleg te schrijven.
En dan altijd dezelfde advertentie, meerdere keren in een topic.

--

Wim
Hoi Wim,

Er werd gisteren ingegrepen door Luc, we weten wel niet vanaf wanneer de ingreep een impact (invoege gaat door de grote G) zal hebben. We houden de moed erin om dit op te volgen.

Grtz
Kris
#71996
....en dat is voornamelijk de reden dat ik mij niet meer zo thuis voel op de site van HetWeerActueel 2.0.
Ik lees voortaan dagelijks het WXForum.net ( http://www.wxforum.net/ ). Op dit forum vind je geen reclame. Een prettig forum om te lezen.
Nu begrijp ik ook wel dat je ergens wat inkomsten uit wilt vergaren om de zaak draaiende te houden, daar is niks mis mee. Maar om de bezoeker gek te maken met zoveel reclame, zelfs zo veel dat de site/het forum niet meer leesbaar is; vind ik zwaar over-done en niet goed.
Ben zelfs van mening dat je op deze manier eerder lezers/bezoekers wegjaagd, dan aantrekt.
Luc, je moet hier echt eens goed over nadenken, en naar mijn mening de reclame drastisch verminderen.

gr. Remie
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#71997
Jammer, maar zelfs in het nieuwste bericht wat men toch zeker will lezen, wordt de tekst middiin door dezelfde steeds terug kerende advertentie verziekt.
Wim
Bijlagen
het_laatste_bericht.jpeg
het_laatste_bericht.jpeg (98.2 KiB) 11664 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#71999
Aangezien zonder reclame het draaien van de server op een andere manier betaald moet worden, maar daarvoor blijkbaar bij de HWA-leden geen ondersteuning is, is reclame op de site een noodzakelijk kwaad.

Grote blokken reclame op/in een webpagina maakt de webpagina onoverzichtelijk.
Als een reclameblok ook nog beeldbreed en behoorlijk hoog het scherm vult is het heel irritant, zeker als in een berichtenreeks in en om berichten eenzelfde blok meerdere keren wordt vertoond.
Voor leden al vervelend, maar zeker voor 'passanten' niet appetijtelijk.
Zou al een kleine stap vooruit zijn als altijd de blokken met reclame buiten de berichten en buiten berichtenreeksen zouden staan:
je moet nu (nog steeds) de berichtlayout manipuleren om reclame buiten een bericht te houden.
Zoals bij HWA1.0 een rij kleinere advertentieblokjes aan de rechterkant is m.i. nog betere invulling.
Technisch-functionele vraag (aan Luc): is er een manier dat met individuele keus de websitevertoning reclame-loos wordt?
Denkrichting: na een bepaalde jaarlijkse donatie krijg je vertoning zonder reclameblokken.
Gebruikersavatar
Door Luc
#72136
Zonder advertenties kan ik HWA niet op de been houden. HWA draait op een aparte eigen server en die moet betaald worden. Door advertenties is in elk geval een gedeelte van de kosten betaald.

Ik ben echter ook van mening dat er in het forum teveel advertenties staan. Al eerder had ik via Google aangegeven dat Google minder advertenties mag plaatsten. Dat heeft het iets verbeterd.

Vanmiddag ben ik er dieper ingedoken. Ik kan plekken markeren waar geen advertenties geplaatst mogen worden. Ik heb nu aangegeven dat er binnen één bericht geen advertenties geplaatst mogen worden. Wel tussen de berichten in. Nu maar hopen dat de (kunstmatige) intelligentie van Google dit ook oppakt...

Gr,
Luc
#72141
Idd de schoorsteen moet blijven roken Luc, helemaal mee eens, maar het was idd TE overdadig, die advertenties, die gewoon een forumbericht doormidden sneden.
Dan is het niet meer leesbaar.
Ik - en met mij ook ook anderen - zijn blij dat er verandering gaat komen in de forum leesbaarheid.

Dank hiervoor.

Oh ja.... en AdBlock doet de rest :lol:
#72169
Ik heb eerder al bij andere websites een toename gemerkt van advertenties.
Daarom op zoek gegaan naar een blocker en bij 1Blocker terecht gekomen.
Heb HWA al een tijdje niet meer gezien met reclame, maar ergerde me daarvoor al aan het feit dat er reclame in de tekst stond en soms niet duidelijk was of dat nu bij het forumbericht hoorde of niet (clickbait?).
Net even de blocker voor HWA uitgezet en ik zie nu pas goed waar de ophef om te doen is (dit is niet normaal en dan is het al aangepast!????).
En waarom zijn de advertenties trouwens zo enorm groot?
Stel in dat het smalle banners moeten zijn en misschien houdt je dan nog iets van de lay-out van je website over!?
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72171
WeerstationGraveNL schreef: 08 mei 2020, 11:44 Ik heb eerder al bij andere websites een toename gemerkt van advertenties.
Daarom op zoek gegaan naar een blocker en bij 1Blocker terecht gekomen.
Heb HWA al een tijdje niet meer gezien met reclame, maar ergerde me daarvoor al aan het feit dat er reclame in de tekst stond en soms niet duidelijk was of dat nu bij het forumbericht hoorde of niet (clickbait?).
Net even de blocker voor HWA uitgezet en ik zie nu pas goed waar de ophef om te doen is (dit is niet normaal en dan is het al aangepast!????).
En waarom zijn de advertenties trouwens zo enorm groot?
Stel in dat het smalle banners moeten zijn en misschien houdt je dan nog iets van de lay-out van je website over!?
---
---
Helaas is het opeens weer veel slechter geworden deze week, lijkt het.
Ik had de ad-blocker uit staan. Maar dat kan inderdaad niet meer.
Als voorbeeld hieronder een plaatje.
---
Hoe kan ik verwachten dat iemand een antwoord leest?
---
Wim
Bijlagen
teveel.jpeg
teveel.jpeg (87.66 KiB) 9608 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#72196
Ben een outsider t.a.v. de website-opzet, maar m.i. wordt bij de huidige opzet de afbeeldingsgrootte van de advertentie bepaald door de vaste verhouding tussen hoogte t.o.v. breedte, en dan betekent paginabreed ook automatisch een behoorlijke hoogte.
.
Zou het niet mogelijk zijn om de advertenties altijd aan de rechterkant van de webpagina te zetten, met een beperkte breedte?
Zoiets als de indeling van de bewerkingspagina van de berichten, met 2/3 linkerkant voor de berichten e.d., en 1/3 rechterkant voor de advertenties, ruwweg in de bewerkingspagina het vak met de smilies en codes.
Meen me te herinneren dat het in HWA1.0 ook zo ongeveer was, en dat is (maar dat is kwestie van smaak) veel minder hinderlijk omdat dan door de advertenties geen onderbreking van berichten en berichtenreeksen.
.
Een andere invalshoek die ik eerder opperde:
de vertoning van advertenties 'afkopen'?
Tegen een bepaald jaarlijks sponsorbedrag zet Luc voor jou een vinkje waarna je persoonlijk/selectief van de vertoning van advertenties bent verlost. Allebei blij: Luc krijgt een bijdrage om de server in de lucht te houden, en jij geen 'beeldvervuiling'. Degene die het geld er niet voor over heeft, weet dan ook waarom hij advertenties krijgt te zien.
Technisch zal dat op zich vast wel kunnen, maar vraag is natuurlijk of het organisatorisch redelijk eenvoudig is te regelen, incl. dat je de Googles van deze wereld moet meekrijgen.