Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
#72322
Gistermiddag boven mijn locatie fors onweer gehad, zelfs 2x op één dag. Ik weet niet wie het gevolgd heeft op mijn Microsferics pagina. Het valt op dat ons netwerk de ene keer geweldig goed detecteert en een andere keer valt het wat tegen. Dit heeft er mee te maken dat we nog te weinig stations hebben in Nederland en Europa.
Gisteren hadden we te maken met Wolk-wolk ontladingen. We hebben dan binnen een straal van 80 tot 100 km zeker 4 stations nodig die dit kunnen detecteren omdat de energie van Wolk-wolk veel lager is dat Cg. (Wolk-grond).
Mocht je geïnteresseerd zijn en soms teleurgesteld zijn in het resultaat, bedenk dan hetgeen ik hierboven beschreef en bedenkt zeker dat Microsferics nog maar ongeveer 18 stations in Europa heeft op grote afstand van elkaar.
Dit in tegenstelling tot Blitzortung met zijn duizenden stations.
Je kunt alles over dit Microsferics project lezen op het Astrogenic forum: https://forum.astrogenic.com/
Gebruikersavatar
Door T.J.
#72323
Ik wil en hoop nog steeds om een nieuw deelnemer van dit netwerk in ontwikkeling te worden.
Hier in Friesland weinig tot geen onweer in onze regio.
Ga zometeen maar weer eens op dat forum kijken.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#72363
Op het microsferics forum eea gelezen over het in de soep lopen van de samenwerking met de recent gevonden technische man.
Jammer, ik hoop dat dit niet het einde van het netwerk en de voortzetting van de ontwikkelingen betekent.
Zou zonde van de reeds gemaakte progressie zijn.
Nog nieuws Oebel?
#72364
Hoi Tjeerd,

Ja, een grote teleurstelling helaas.
Ik had een week voordat het op het forum stond al een mail hierover gehad van Relko.
Helaas heb ik nu verder nog geen nieuws maar wanneer ik iets van Relko verneem zal ik het delen.
We gaan er in ieder geval vanuit dat dit jaar voor het project als verloren kan worden beschouwd.
Ik ga er zeker nog niet vanuit dat het project gaat stoppen.
Wordt vervolgd.

Groet,
Oebel
#72365
Hallo Oebel,

Bedankt voor de informatie en ja echt jammer, weet niet hoe en wat maar weet wel dat het jammer is maar goed we hopen op het beste en hopen dat het goed komt, hier blijft het gewoon draaien totdat echt alles weg is en hoop heel erg diep dat dit niet nodig is.

Met vriendelijke groet,

Marcel.
#72407
Gelukkig goed nieuws deze keer.
Er is een Oostenrijkse engineer gevonden die veel ervaring en goede ideeën heeft voor de hardware.
Binnenkort komen meer foto`s en meer info over de nieuwe hardware.
Ik ben hier zeer gelukkig mee en vol goede moed gaan we verder met dit fantastische project.
Meer info op het Microsferics forum.

Groet,
Oebel
#72409
Hallo Oebel,

Nu dan zijn er zeker al 2 heel tevreden dat dit project door gaat, mooi om te lezen en een hele mooie start voor een warm weekend ;-)

Laat mij verrassen en zal het zeker blijven volgen van hoe en wat en ja hoe meer hoe beter het is.
Als ik zie wat voor resultaat er nu is met het aantal stations dan wordt ik nog blijer als er uitbreiding komt.

he bedankt voor deze schitterende info en groetjes en bedankt voor alle energie en motivatie wat betreft dit project.

Marcel.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#72419
Dat is goed nieuws!
Alle betrokkenen die hier hard voor werken om dit project te laten slagen, petje af!
Zal even op het microsferics forum kijken.
#73111
Wanneer je geïnteresseerd bent in het Microsferics onweer detectie netwerk is het goed om het Astrogenic forum in de gaten te houden. Er wordt getest met de nieuwste V5 kit en de resultaten zijn veelbelovend.
Er is momenteel een V5 kit ter test naar mij onderweg. Het is zeker de bedoeling het netwerk deze zomer uit te breiden tijdens het onweer seizoen.
Meer info hier: https://forum.astrogenic.com/viewforum.php?f=41
Je hebt voor dit systeem geen Boltek detectie apparatuur nodig.

Mvrgr,
Oebel