Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Gebruikersavatar
Door herent
#72853
Er schijnt iets in de standaardinstellingen van WeatherCat veranderd te zijn, denk ik.

Er gaat iets fout met oplaad-bestanden met een komma (in het EN comma) als scheidings-teken.
Dit zogenaamde .CSV oplaad formaat kan er niet tegen als er ook komma's (bijvoorbeeld een decimaal-teken) in de waardes zelf zitten
En nu verschijnt er ook nog opeens een . in de luchtdruk voor de duizendtallen.

Door de extra komma's schuiven alle velden op en worden er onzin-waardes weer-gegeven op de BNLWN stations-pagina.

Ik gebruik zelf geen WeatherCat en ik weet niet hoe je in het oplaad-bestand kan aangeven dat er een . gebruikt moet worden en geen , als decimaal teken.

Welke WeatherCat gebruiker weet er raad?

Willem
Bijlagen
bnlwn_WC.jpeg
bnlwn_WC.jpeg (63.04 KiB) 4449 keer bekeken
#72854
Ik heb ondertussen de file voor WeatherCat aangepast.
Er is een WeatherCat-"tag" DOTSEPARATORS$ die de locale instelling voor punten en komma's in getallen onderdrukt maar alleen voor dat bestand.
De beschrijving op de BNLWN website is ook aangepast https://www.beneluxweather.net/instructions7.php#wc

Als WeatherCat gebruikers die ook opladen naar BNLWN het nieuwe bestand gebruiken dan staan hun gegevens ook weer netjes op de BNLWN website.

Wim
#72857
Hallo Wim,

Bedankt voor de post. Inderdaad is er met WeatherCat 3.1 een wijziging doorgevoerd waardoor nu de DOTSEPARATORS$ nodig is aan het begin van het bestand - althans voor de notatie welke hier in Nederland gebruikelijk is.
Ik heb het zojuist aangepast en de waarden op de BWN site zijn nu voor mijn station weer correct.

Tip: Indien je Real-Time-Gauges (metertjes) gebruikt, dan moet je dit ook doen voor het realtimegaugesWC.txt bestand. Zet DOTSEPARATORS$ helemaal vooraan in het bestand, dus voor het "{" teken.

DOTSEPARATORS$
{"date":"de$",
"timeUTC":"DUTC$",
...etc..}

Jos