Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
#73285
De provider Robohost is er mee gestopt en alle websites zijn verhuisd naar Vimexx en dus een ander server IP-adres.

Er staan nu een aantal stations niet (meer) op de BNLWN kaart en tabel

Omdat er geen informatie mag worden bijgehouden zoals e-mail adressen e.d. kan ik die stations niet direct benaderen.

Dit zijn een deel van de Nederlandse deelnemers waar de server geen data meer van vindt: Hengelo(OV), Noordbergum, Oosterwolde, Rotterdam, Scheulder-Margraten, Varseveld, Westervoort.
Voor België: Heuseux, Lincent, Lobbes
De websites van die stations werken wel, maar de overdracht gaat fout met errors zoals "Connection timed out"
Of er wordt een google "reCaptcha" gebruikt als de data wordt gevraagd.

Als u uw gegevens beschikbaar stelt aan het BNLWN en de wereldwijde Mesonets, controleert u dan of uw station nog correct wordt vermeld.
Meestal wordt dit veroorzaakt als uw provider geen toegang geeft en u ons IP-adres 185.104.29.237 moet "whitelisten".

U kunt mij bereiken via https://www.beneluxweather.net/contact7.php

Bedankt voor uw deelname aan BNLWN,

Willem
#73286
Willem,

"Hengelo(Ov)" zorgt voor upload naar BNLWN vanuit WsWin [gebaseerd op Nexus-data] via hosting bij Strato.com van een file frwn.txt

Aangezien ik ook PWS_Dashboard bedrijf voor alle 3 mijn PWSen, zou ik van de gelegenheid kunnen gebruik maken om over te schakelen naar een verbinding vanuit PWS_Dashboard.

Is dat een optie, of liever alleen maar herstel van de vorige functieketen?

MVG, Anton
#73287
Degene die oplaadt bepaalt wat er gebruikt moet worden.

Gebruik van een standaard template-script is vaak het eenvoudigst.
De Leuven-Template, Meteo-Template en PWS_Dashboard leveren altijd dezelfde informatie.
Maar die kan bij Leuven en PWS_D verouderd zijn als er geen cron gebruikt wordt.

Een weer-programma laadt altijd 24/7 op, dus die data is nooit verouderd.
Maar de installatie is wat lastiger, vaak zitten er kleine foutjes in de vertaling van tags naar data.
Of er wordt een komma gebruikt bij duizendtallen terwijl een komma soms gebruikt wordt tussen de velden.

Sommige bestanden zoals clientraw, steelseries worden door verschillende weer-programma's gebruikt, maar helaas verschilt de inhoud nog wel eens.

Nogmaals, u bepaalt welk bestand u ons laat gebruiken,]http://www.beneluxweather.net/instructions7.php[/b]

Willem