Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Gebruikersavatar
Door eugel
#73468
Ik heb een vraag over ambient weather.
Je moet als je hier je weergegevens naar wilt uploaden een weerstation hebben.
Ik ben benieuwd of de alecto ws 5500 hier ook op werkt. Werk nu met een Davis vantage pro 2

Iemand die me verder kan helpen?

Mijn bedoeling is om weergegeven in mijn homedomotica ( homeassistant) in te voeren voor een compleet overzicht van mijn huis.
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73469
Ambient-Weather-Network werkt "in principe" alleen met eigen Ambient-Weather weerstations die ze alleen zelf verkopen. Die stations komen van dezelfde fabrikant FOSHK als vele andere merken maar hebben eigen aangepaste firmware.
Ook werken die stations (nog) alleen op de Amerikaanse frequenties die niet in Europa zijn toegelaten.

Omdat Ambient-Weather ook de Meteobridge onder een eigen naam verkoopt (WeatherBridge) is er wel een legale en goedkopere manier om b.v. uw huidige Davis te laten opladen naar Ambient Weather via een hier gekochte Meteobridge.

Koop in de USA via internet bij Ambient-Weather een losse licentie (100$ = 93 euro), geef bij het kopen het MAC-adres van uw Meteobridge op en vanaf dan kan deze Meteobridge alle informatie naar Ambient-Weather opladen.
Meer informatie o.a. hier: https://www.wxforum.net/index.php?topic=39066.0
Zelf gebruik ik deze manier ook om naar Ambient-Weather-Network op te laden => Sluispark-Leuven
U hoeft alleen in een menu in de Meteobridge te selecteren dat u wilt opladen naar Ambient Weather.

Door de samenwerking tussen Ambient en Meteobridge wordt de oplaad mogelijkheid goed onderhouden.

Succes,
Wim
Bijlagen
ambient.jpeg
ambient.jpeg (29.23 KiB) 6102 keer bekeken