Heb je mooie weerfoto's, deel ze dan op dit forum
Door wslangerak
#25190
Nu te zien (13-09-10, 17:00 uur), kring om de zon.

[center][/center]

Hier doorkruist door een contrail van een vliegtuig, mét schaduw.
Bijlagen
kring_om_de_zon_en_een_contrail__Webcam_.jpg
kring_om_de_zon_en_een_contrail__Webcam_.jpg (43.04 KiB) 1594 keer bekeken
Door SpeedyGJ
#25191
Dat wou ik net melden, ik zag het ook :)
Trouwens welke programma gebruik je? En hoe krijg je die half uur (?) timelaps voor elkaar?
Door wslangerak
#25193
Ik gebruik Yawcam. Voor de timelapse (inderdaad een halfuur) gebruik ik:

SeqDownload

Iedere 30 seconden wordt er een plaatje opgeslagen, die dan d.m.v. een script achter elkaar worden gezet. Het is dus geen filmpje, maar een serie plaatjes, daarom duurt het soms even voor ze allemaal (60 stuks) zijn geladen.
Er zijn mooiere oplossingen, maar de perfecte heb ik nog niet gevonden...
Door tinuz97
#25194
Voor mensen met een spiegelreflex camera,die een timelapse,hdr of wat dan ook willen maken (ook remote control) kan ik dslr remote pro adviseren.
http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/
Werkt als een tierelier op mijn Canon eos 7D.
Ook andere camera's worden ondersteund,moet je maar even kijken.
Mooie foto overigens ;)
Door Mike
#25200
Mooie foto Kees, er was ook een soortgelijke foto bij Helga van Leur net op tv.
Door Weerstation Kaatsheuvel
#25202
Mooie opname Kees.
Wel duidelijk te zien.
Groet,
Hans
Door Regards
#25205
wslangerak schrijft:
Ik gebruik Yawcam. Voor de timelapse (inderdaad een halfuur) gebruik ik:

SeqDownload

Iedere 30 seconden wordt er een plaatje opgeslagen, die dan d.m.v. een script achter elkaar worden gezet. Het is dus geen filmpje, maar een serie plaatjes, daarom duurt het soms even voor ze allemaal (60 stuks) zijn geladen.
Er zijn mooiere oplossingen, maar de perfecte heb ik nog niet gevonden...

Kees,

Mooie foto met de cam :)

Maar waarom gebruik je niet wat er WD zit om je filmpjes te maken?
Zit er standaard in, ik gebruik nu nog alleen de stream mode en dit werkt perfect.
Die filmpjes gaat niet meer bij mij, heb dit wel gehad (Bryan heeft in januari het 1 en ander verandert in WD met nieuwe .dll files en daar werkt mijn server niet meer mee).

Gr Rik
Door wslangerak
#25209
tinuz97 schrijft:
...kan ik dslr remote pro adviseren ...


Helaas werkt dit niet met Nikon :(

Regards schrijft:
... waarom gebruik je niet wat er WD zit ...


Heb ik heel lang wel gebruikt, maar sinds een halfjaar ofzo gingen wdwebcamcapture.exe en moviemaker.exe zoveel CPU-load en geheugen gebruiken dat ik er vanaf ben gestapt. Nu schijnt het inmiddels wel verbeterd te zijn, maar dat moet ik nog eens uitproberen.
Door wslangerak
#25213
Overigens:

"Een kring om de zon, daar huilen vrouw en kinderen om; een kring om de zon, water in de ton". Zulke volkswijsheden zijn vaak waar: een kring om de zon is een voorteken van slechter weer. De sluierwolken, waarin die kringen te zien zijn, zijn vaak de eerste wolkenvormen die een gebied met slecht weer vooruit stuurt. Binnen een dag na het zichtbaar zijn van zo'n kring, volgt er vaak neerslag, maar zeker is dat niet. Het neerslaggebied kan ook op enige afstand van ons land passeren en dan houden we het, de volksweerkunde ten spijt, gewoon droog.


Kijk eens naar de radarbeelden... Ik heb de eerste druppels al gevoeld vanavond.

Een volkswijsheid die vandaag in ieder geval klopt!