Heb je mooie weerfoto's, deel ze dan op dit forum
Door Weerstation Kaatsheuvel
#36466
Beste Weercollega’s,
Het verslag!!
[img]http://img713.imageshack.us/img713/9074/blikseminslag2011.jpg[/img]

Rond de klok van half 5 trok een gebied met regen en onweer over de regio. Op de Wielstraat in 's-Gravenmoer sloeg de bliksem in 4 bomen. De blikseminslag was zo heftig dat de stukken schors tot ver in de weilanden lagen. Er raakte van de 4 bomen 2 zwaar beschadigd. Er komt een speciaal bedrijf ter plaatse om de bomen te controleren om te kijken of de bomen neergehaald moeten worden. De brandweer die gealarmeerd was heeft het wegdek schoongemaakt.(06-06-2011)

Groet,
Hans
Door baroman
#36468
Hoi Hans

Wij kregen er een dag van tevoren mee te maken, Zondagmorgen om 05:49:33 om precies te zijn.:laugh:
Dat was de tijd van de inslag (in de buurman zijn 27 MC antenne) alles bij ons viel uit ik dacht eerst dat alles stuk was ook het weerstation.:(
Maar dat was gelukkig niet zo, maar het kan nog 3 kwart jaar laten stuk gaan, ik wacht dus even rustig af.B)
Het lijkt wel og het natuurgeweld steeds erger wordt.:ohmy:


Ronnie..
Door SpeedyGJ
#36469
Bij onweer haal ik de stekker van de console eruit, dit is toch 1 van de duurste dingen van het Davis station ;)

En ziet er lekker uit zeg, nog even en niks is meer veilig :D
Door gerritspeelman
#36493
hoi,

Alle sterkers uit de apparatuur halen is de beste beveiliging tegen defecten bij

bliksem inslagen. Zoals de 230volt stekkers, cai, netwerk, telefoons (modems) etc.

Wel ver voor de onweer de stekkers verwijderen en niet tijdens.

En die bomen exploderen doordat het water in de boom explosief verdampt.

http://www.youtube.com/watch?v=F1SOQXoM ... re=related

groeten Gerrit
Door westkapellegek
#36504
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Beste Weercollega’s,
Het verslag!!
[img]http://img713.imageshack.us/img713/9074/blikseminslag2011.jpg[/img]

Rond de klok van half 5 trok een gebied met regen en onweer over de regio. Op de Wielstraat in 's-Gravenmoer sloeg de bliksem in 4 bomen. De blikseminslag was zo heftig dat de stukken schors tot ver in de weilanden lagen. Er raakte van de 4 bomen 2 zwaar beschadigd. Er komt een speciaal bedrijf ter plaatse om de bomen te controleren om te kijken of de bomen neergehaald moeten worden. De brandweer die gealarmeerd was heeft het wegdek schoongemaakt.(06-06-2011)

Groet,
Hans

Het blijft spannend dat onweer. Ondanks dat Kaatsheuvel nog niet eens gek zo ver van Almkerk ligt, heeft het hier slechts wat gerommeld. In Dussen was de bliksem ook nog ingeslagen, maar ik denk dat de onweer met de rivier mee is gegaan. Misschien maar goed ook....

gr Niek
Door pdw112
#36509
Ook Tilburg ligt niet ver van Kaatsheuvel en ook hier wel een paar klappen maar ook die zijn wel eens veel harder geweest.
Door osjohn
#36514
Alles is toch verzekert bij een aantoonbare blikseminslag, bij mij wel !!!

Juist als het zwaar weer is ga ik toch niet mijn weerstation en weercomputer
uitzetten.

John
Door weerstationhoogeloon
#36520
osjohn schrijft:
Alles is toch verzekert bij een aantoonbare blikseminslag, bij mij wel !!!

Juist als het zwaar weer is ga ik toch niet mijn weerstation en weercomputer
uitzetten.

John


Helaas, NIET alles. De weer-pc en de console wel, die staat immers in huis.
Maar je meet-apparatuur niet! Die staan buiten. In mijn geval achter me in het weiland, zo'n 100 mtr achter me huis. Dus als de bliksem inslaat op m'n anemometer mast van 10mtr en de ISS (Davis), dan is alles kapot en kosten voor mij.

Ik weet niet hoe het zit als de anemometer "vast" aan huis zit. Een schotel-antenne is immers ook verzekerd.

Zo heb ik het in juli-2010 ervaren.
Misschien dat anderen dit precies uitgezocht hebben en het hier kunnen melden.

gr. Remie