Heb je mooie weerfoto's, deel ze dan op dit forum
Door Pringelz
#40855
Was best heftig, zat net buiten bij familie op het terras, het werd echt donker langs één kant. Prachtige flitsen, en wolken.
Door Mike
#40859
reitsma1960 schrijft:
Mijn zoon stoeit wat met onze Canon Eos 450d camera en wil ook graag mooie onweer foto`s maken. Heb jij wat tips?
Sluitertijd en diafragma?


Ik zal even in het kort uitleggen hoe ik deze foto's heb gemaakt. ;)

- Mijn camera stond op een statief, dit i.v.m de lange sluitertijden.
- Op het objectief (ik gebruikte een 17-40 mm) zit normaal een polarisatiefilter, maar deze was er nu vanaf, overigens een (veel gebruikt) UV-filter moet ook verwijdert worden als deze op het objectief zit.
- De camera gaat in de stand BULB.
- Het diafragma stond op F8.
- Het scherp stellen stond op handmatig en dan op oneindig draaien en een klein tikje terug.
- Afdrukken ging met een afstandsbediening waarbij ik de sluiter ongeveer tussen de 15 a 20 seconden openhield, maar als het donker is dan kan dat gerust langer als er geen ontladingen zijn, dat is gewoon wat uitproberen.
- Een mooi weids uitzicht zonder obstakels is het mooiste.
- De nieuwere camera's hebben aardig wat pixels en dan kan je gerust op 18mm of zelfs minder (groothoek) gaan fotograferen en daarna een uitsnede maken uit de foto, dit doe ik met Lightroom 3 waarna ik ze kwa belichting wat bijpoets en ze ook nog een tikje verscherp ;) (is met bovenstaande foto;s dus ook gebeurt)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Mvg, MIke.
Door nolversteeg
#40863
Hoi Oebele,

kijk eens in het forum, een paar meldingen terug , info te over ""Canon Eos 60D.
Hoe weet ik dat? gewoon even de foto downloaden,eigenschappen,en dan details kijken" ,

groeten Nol
Door Mike
#40880
Ik gebruik als browser "Opera", daar hoef ik geen foto te downloaden maar kan ik met een rechtermuisknop en dan bij "eigenschappen afbeelding" direct deze EXIF-gegevens zien.
Weet niet hoe dat bij andere browser is.

Mvg, Mike.
Door reitsma1960
#40882
nolversteeg schrijft:
Hoi Oebele,

kijk eens in het forum, een paar meldingen terug , info te over ""Canon Eos 60D.
Hoe weet ik dat? gewoon even de foto downloaden,eigenschappen,en dan details kijken" ,

groeten Nol



hoi Nol,

Bedankt. Dat is ook een goeie mogelijkheid.

Groet,
Oebel
Door reitsma1960
#40883
Mike schrijft:
reitsma1960 schrijft:
Mijn zoon stoeit wat met onze Canon Eos 450d camera en wil ook graag mooie onweer foto`s maken. Heb jij wat tips?
Sluitertijd en diafragma?


Ik zal even in het kort uitleggen hoe ik deze foto's heb gemaakt. ;)


Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Mvg, MIke.


Hoi Mike,

Bedankt voor je uitleg. Daar hebben we zeker wat aan.
Nu weer wachten op onweer.

Groet,
Oebel
Door Gert
#40884
Waarom kan ik geen foto plaatsen?

Als ik een foto als bijlage plak zie ik niets staan.
Ook niet als voorbeeld.

Groet Gert
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#40890
Helaas moet ik het doen met deze foto,s en filmpjes waarvoor hartelijk dank.

De Onweer is zoals altijd opnieuw aan mijn Neus voorbij gegaan helaas :(

Hier totaal geen Onweer gehad.

mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door WeerStationWoerden
#40892
ook hier was het zaterdag vlink feest
alleen het meeste ging aan de achterkant van het huis langs ( ivb met de regen was foto's maken niet mogelijk ) wel geprobeert maar regen op de lens en gelijk was de foto wasig :(
toch wel een paar foto's gemaakt
ook met de film camera bezig geweest maar moet het nog gaan uitzoeken
Mvg Gert
Bijlagen
P9101113.jpg
P9101113.jpg (65.59 KiB) 2703 keer bekeken