Heb je mooie weerfoto's, deel ze dan op dit forum
Door CeesT
#51071
Hoi,

Prima uitleg, maar toch even een kleine correctie.

De optie Blub


Die stand is voor onder water denk ik ;) .

De bulb stand, want die bedoel je, kun je gebruiken voor het fotograferen met lange sluitertijd. Ook hebben veel camera's ook nog een "noise reduction" optie die er voor zorgt dat de beeldruis beduidend wordt verminderd en dat kun je best goed gebruiken. Houdt wel rekening bij gebruik van deze optie met een dubbel zo lange opnametijd omdat de camera na de belichtingstijd even lang nodig heeft om de ruis uit te gaan "stippen".

Succes.
Door jacg
#51072
Prima uitleg maar toch even een kleine correctie:

CeesT schrijft:
Hoi,

Prima uitleg, maar toch even een kleine correctie.

De optie Blub


Die stand is voor onder water denk ik ;) .

De bulb stand, want die bedoel je, kun je gebruiken voor het fotograferen met lange sluitertijd. Ook hebben veel camera's ook nog een "noise reduction" optie die er voor zorgt dat de beeldruis beduidend wordt verminderd en dat kun je best goed gebruiken. Houdt wel rekening bij gebruik van deze optie met een dubbel zo lange opnametijd omdat de camera na de belichtingstijd even lang nodig heeft om de ruis uit te gaan "stippen".

Succes.


Bij een bulb opname blijft de sluiter geopend zolang de ontspanknop ingedrukt wordt.

Groeten,

Jacco
Door WeerStationWoerden
#51073
bedankt Cees .
het was een tik foutje van mij .

moet zeggen dat ik de stand BULB pas zins gisteren een beetje gebruikt .
dit ivb er pas heel veel foto's de mis in gingen .
je kent dat wel de lens gaat net dicht ... en dan komt net die grote flits
puffff


Mvg Gert



CeesT schrijft:
Hoi,

Prima uitleg, maar toch even een kleine correctie.

De optie Blub


Die stand is voor onder water denk ik ;) .

De bulb stand, want die bedoel je, kun je gebruiken voor het fotograferen met lange sluitertijd. Ook hebben veel camera's ook nog een "noise reduction" optie die er voor zorgt dat de beeldruis beduidend wordt verminderd en dat kun je best goed gebruiken. Houdt wel rekening bij gebruik van deze optie met een dubbel zo lange opnametijd omdat de camera na de belichtingstijd even lang nodig heeft om de ruis uit te gaan "stippen".

Succes.
Door WeerStationWoerden
#51074
dit staat wel wat netter en duidelijker
bedankt Jacco

Mvg Gert



Bij een bulb opname blijft de sluiter geopend zolang de ontspanknop ingedrukt wordt.

Groeten,

Jacco
Door jacg
#51075
Ach Gert, als het beestje maar een naam heeft he, je maakt schitterende foto's in die hoe dan ook mag heten mode :laugh:
Door CeesT
#51077
bedankt Cees .
het was een tik foutje van mij .


Hahaaa,

Geen probleem maar ik barstte wel even spontaan in lachen uit toen ik je berichtje las. Erg komisch.

Maar de optie ruisonderdrukking die ik noem is bij dit soort opnamen ook erg waardevol. Op mijn DSLR is hij in ieder aanwezig en hij voorkomt dat je in bijvoorbeeld photoshop veel ruis moet gaan verwijderen.
Door nitrx
#51079
Hmmz ik heb alleen zo'n digitale daar kun je geen lange sluitertijden mee doen en ook niets externs, toch bedankt Chris.

grt Ron
Door ws vreewijk
#51080
Afgezien van alle instellingen waar ik totaal geen verstand van heb word er ook wel een andere methode gebruikt.

Zie deze link en dan het gedeelte van Bob Myers een simpel schakelingetje dat je foto cam triggert op het moment van de bliksem.
Zie de gemaakte foto's van Bob.
http://www.techlib.com/electronics/lightningpics2.htm


Het schematje om dit te bouwen vind je onder

http://www.techlib.com/electronics/lightning.html

Ik heb deze lightning detector al een aantal jaren in gebruikt en werkt perfect,
enige nadeel je moet zelf kunnen knutselen met electronica anders kun je het vergeten.
Meer info nodig laat maar weten.

gr Chris
Door CeesT
#51082
Hoi Chris,

Ja, zo kan het ook, leuk principe trouwens B) . Alleen aan het bouwen kan je al een hoop lol beleven.

Het maakt trouwens niet uit hoe je ze maakt, als je ze maar maakt. Ik zal me er de komende tijd ook eens mee bezig gaan houden.
Door Luc
#51089
Mooie foto en ook handig om te lezen hoe zo'n foto gemaakt wordt. Dat wil ik ook 'ooit' gaan proberen. Helaas heb ik daar geen geschikte camera voor.

Gr,
Luc