Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerstationdeinze
#56777
Iedereen,

Ik heb gisteren mijn omgeving van wat updates voorzien. Mijn Davis Vantage Pro2 van een update voorzien naar 3.12. Alles ging perfect.

Meteen ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om Weatherlink van 6.0.2 naar 6.0.3 te brengen.

Ik ging ervan uit dat alles werkte. Download van geheugens via Virtual VP naar Weatherlink gaat perfect. Weergave van grafieken, live weer, allemaal geen probleem.

Maar plots merk ik dat mijn gegevens hier niet meer geupdate worden. :ohmy: http://www.hetweeractueel.nl/weer/deinze/actueel/

Probleem is natuurlijk dat ik het meteen op live omgeving heb uitgevoerd. )-: Ik de logs merk ik onderstaande fout:

----------------------
Code: Selecteer alles
Error reading data from Station
We did not receive an acknowledge to our last command. Please try again.
GetAcknowledge () response: 0x0A (should be 0x06 <ACK>)

----------------------

- Iemand welk weatherlink 6.0.3 reeds gebruikt om gegevens te uploaden?
- Zelf heb ik versie 6.0.2 niet meer liggen. :blush: Iemand welk deze nog beschikbaar heeft? Dan zou ik kunnen proberen of het met de versie iets te maken heeft.

Want gezien ik live gegevens en grafieken over voorbije periode kan bekijken, lijkt me de connectiviteit toch in orde.

Iemand tips, advies, of gelijkaardige ervaringen?

Alvast dank,
Peter
Door wvdkuil
#56779
Als je de update gewoon hebt geinstalleerd staat de vorige versie nog in de map weatherlink.
Je kunt die dus ook gewoon uitvoeren. De shortcut op de desktop is aangepast maar de oude versie wordt niet verwijderd.
Wellicht helpt dit?
Succes, wim
Door weerstationdeinze
#56818
wvdkuil schrijft:
Als je de update gewoon hebt geinstalleerd staat de vorige versie nog in de map weatherlink.
Je kunt die dus ook gewoon uitvoeren. De shortcut op de desktop is aangepast maar de oude versie wordt niet verwijderd.
Wellicht helpt dit?
Succes, wim


He, wist ik niet. Bedankt voor de tip. Helaas viel dat tegen, met eerdere versie's zelfde resultaat. Zelfs met versie 5.9.x

:angry: :S