Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Weerstationlint
#61160
Ik overweeg om mijn Windows PC door een Mac te vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan die op volgende vragen een bevestigend antwoord geven ?
1) Kan je Weatherlink voor Mac gratis downloaden wanneer je reeds Weatherlink voor Windows hebt aangeschaft?
2) Vandaag heb ik Weatherlink IP geïnstalleerd. De IP datalogger die hierbij hoort is rechtstreeks op mijn breedbandrouter aangesloten en via de Windows PC die op dezelfde router is aangesloten krijg ik alle gegevens van mijn weerstation binnen in de Weatherlink software.
Werkt deze configuratie ook met een Mac PC ?

Ik hoop dat iemand hier reeds ervaring mee heeft, want de info die ik op internet vind, is niet erg duidelijk.

Geert
Door wvdkuil
#61161
Weerstationlint schrijft:
Ik overweeg om mijn Windows PC door een Mac te vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan die op volgende vragen een bevestigend antwoord geven ?
1) Kan je Weatherlink voor Mac gratis downloaden wanneer je reeds Weatherlink voor Windows hebt aangeschaft?
2) Vandaag heb ik Weatherlink IP geïnstalleerd. De IP datalogger die hierbij hoort is rechtstreeks op mijn breedbandrouter aangesloten en via de Windows PC die op dezelfde router is aangesloten krijg ik alle gegevens van mijn weerstation binnen in de Weatherlink software.
Werkt deze configuratie ook met een Mac PC ?

Ik hoop dat iemand hier reeds ervaring mee heeft, want de info die ik op internet vind, is niet erg duidelijk.

Geert

1. Heel kort JA
meestal via een forum of de leverancier die je de logger heeeft verkocht.
Je hebt nu net een nieuwe ip logger aangschaft dus dan is het normale service dat zij even de WL software voor de mac leveren.
2. Heel kort JA.
Maar WL voor de Mac is NIET hetzelfde programma en heeft niet exact dezelfde tags en mogelijkheden. Dus het hangt ervan af of je voldoende faciliteiten hebt in de Mac versie. Helaas loopt de Mac versie altijd achter qua mogelijkheden bij alle leveranciers. Zo is er ook een groot verschil tussen de Windows en Mac versie bij WeatherDisplay.

Bijna alle weerprogramma's kunnen goed overweg met de Davis IP logger (WLIP).
Dus als WL op de Mac niet voldoende is zijn er ook op de Mac andere weerprogramma's, bijvoorbeeld WeatherCat van http://trixology.com/ met het forum op http://athena.trixology.com/

Groeten, Wim
Door JozBaz
#61181
Hallo Geert,
"Ik overweeg om mijn Windows PC door een Mac te vervangen." Zeker doen :) al heeft het wel de beperking dat er minder programma's beschikbaar zijn voor de Mac. Weegt naar mijn mening niet op tegen de voordelen.
Verder ben ik het geheel met Wim eens: indien je overstapt, WL voor Mac is géén aanrader. WeatherCat daarentegen wel.
Succes.
Jos