Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Annemarie
#63976
Hallo,

Misschien een beetje een domme vraag voor jullie als computertechneuten maar:
Wij hebben een davis vantage pro2 weerstation. Daarnaast hebben we op de computer weatherlink staan. Nu ben ik me aan het verdiepen hoe ik moet zorgen dat de data op hetweeractueel komen. Daarbij moet ik dus een bestand uploaden naar een site. Ik heb echter geen eigen site en in de handleiding staat dat als je dat niet hebt je bij je provider te rade moet gaan 'de meeste providers bieden wel een user/home -directory aan'. Nu zit ik bij UPC en die heb ik gebeld maar dat bieden ze al jaren niet meer aan en volgens hun andere bedrijven ook niet meer. We kan me een tip geven hoe ik makkelijk aan een plek kom waarnaar ik kan uploaden? Alvast bedankt!
Mvg,
Annemarie
Door Snarf2000
#63989
Voor 3 tientjes (of minder) per jaar heb je al bij veel hosting providers een domeinnaam en webruimte. (mijn domein, hosting2go, weservit en noem ze maar op.
Daar kun je dan ook nog je eigen mail adressen aanmaken en heb je veelal de beschikking over meerdere gigabytes aan webruimte.
Je kan dus ook je gegevens online publiceren op je "eigen" website.
Veel providers hebben ook al complete pakketten staan waar je in een paar klikken al een simpele website hebt.
Aanvullen met je eigen gegevens, en je bent online.

En het is nog leuk ook nog als je je er in wil verdiepen.
Het hoeft niet allemaal in een keer vlekkeloos te zijn, maar je leert er veel van en je hebt in ieder geval genoeg ruimte om je HWA bestandje op te slaan.

Grt Frans