Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door SpeedyGJ
#64092
Mijn station Weiland heeft wel een heel opmerkelijk probleem.
Als ik inlog via Teamviewer op de PC draait alles gewoon en upload de data ook gewoon door, echter zodra ik eruit ga stopt het uploaden.
In de log staat dan het volgende:

26-01-15 7:20 (wsdokkum) Upload of Data Upload Profile(s) 1 5 completed OK.
26-01-15 7:20 Downloaded wsdokkum ok.
26-01-15 7:15 (wsdokkum) Upload of Data Upload Profile(s) 1 5 canceled by the user.

Je kan dus precies zien wanneer ik inlog in de PC. Ik moet dus als ware teamviewer aan houden om de upload goed te laten verlopen.
Iemand zelfde probleem gehad? Of weet iemand een oplossing?

Ook een oplossing van de solar / UV max waarde zou ik graag een oplossing willen hebben :)
Zie deze topic voor het probleem: http://www.hetweeractueel.nl/forum/weat ... -weergeven
Door Toulon7559
#64107
Misschien een open deur, maar
1. Welke configuratie van Teamviewer gebruik je op de weercomputer? 'Volledig' of QS?
2. Waar/hoe ga je uit je Teamviewer-afstandbesturing?
a. Lokaal op de PC voor afstandsbediening?
b. Remote op de computer waarop je weersoftware draait?
Dat laatste d.m.v. stopcommando via de afstandsbediening = aanklikken van het kruisje op het Teamviewer-statusveldje rechtsonder in het 'monitor'-beeld dat is ontvangen van de weer-computer.

Achtergrond van mijn vraag:
De 'legale' methode voor afbreken van Teamviewer-afstandsbesturing moet m.i. methode 2.a. zijn, want dan moet TeamviewerQS blijven doordraaien op de weercomputer en beschikbaar blijven voor nieuwe aanroep.
Heb (per ongeluk) wel eens methode 2.b. gedaan, daarmee valt Teamviewer weg op de weercomputer, en toen had ik ook het onverwachte effect dat de upload van de weerdata vastliep op de weercomputer.