Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Prinsen
#64802
Ik heb het uploaden van weatherlink op 10 min. gezet. Maar het uploaden zelf duurt erg lang. Wat kan hier van de oorzaak zijn??
Door JozBaz
#64804
Wat beschouw je als 'erg lang'? Duurt het langer dan voorheen?
Weatherlink moet data van console downloaden, dan al die plaatjes genereren en de hele boel uploaden. Dat hele proces kan best een seconde of 20-30 duren.
Zijn er foutmeldingen in de logfile?
Door Prinsen
#64808
Het duurt bij mij soms 2-3 minuten. Af en toe zie ik als ik ander werk op de computer doe dat weatherlink gewoon uit gaat. Nu heb ik in de setup/walkthrough de "hangup "van 3 naar 6 min. gezet en hoop zo dat weatherlink blijft draaien. Maar weet nu nog niet of dat helpt.
Maar 3 min. is toch veel te lang!
Door Prinsen
#64832
Daar kon ik niet veel in vinden. Maar sinds ik de "hangup" van 3 naar 6 min. heb gezet is het volgens mij ook al beter. We hebben een trage internetverbinding en als je dan met andere werkzaam heden op de computer bezig bent ging hij uit. Dat is afgelopen week nog niet gebeurd. Hopelijk gaat het nu goed.
Bedankt in ieder geval.
Door Prinsen
#64934
Ik reageer toch maar even. Ik dacht dat het nu goed ging maar weatherlink wordt weer onverwachts afgesloten. Gisterenavond was hij uit en afgelopen nacht is hij ook weer uitgegaan.
Computer moet dan opnieuw opgestart worden anders krijg ik weatherlink niet meer aan. En dit is nu al het geval sinds vorig jaar maart toen ik een andere computer aangeschaft heb en van XP naar windows 7 ging.

Wat zou ik moeten zien in de log file????
Door JozBaz
#64935
Dit laatste bericht is toch wel een indicatie dat het probleem bij de computer zit, en niet zozeer Weatherlink.
Ik doe regelmatig onderhoud aan computers in de familiekring en het programmaatje CCleaner (de gratis variant) heeft me al verschillende keren goed geholpen om vage problemen op te lossen: Cleaner laten lopen en ook de Registry opschonen.
Wie weet helpt het ook hier.

Succes.