Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door hhu
#66229
Voor ik bij mijn huidige host aanbieder weg ga, ben ik eerst alles aan het testen.
Al mijn data via Weatherlink werken perfect bij op de nieuwe server, behalve het aan leveren van de openweerdata. Na een uur wordt aangegeven op HetWeerActueel, dat de gegevens verouderd zijn (dus maar snel weer terug naar mijn ouder server). Vraag: wat zie ik over het hoofd?
Door wvdkuil
#66230
hhu schrijft:
Voor ik bij mijn huidige host aanbieder weg ga, ben ik eerst alles aan het testen.
Al mijn data via Weatherlink werken perfect bij op de nieuwe server, behalve het aan leveren van de openweerdata. Na een uur wordt aangegeven op HetWeerActueel, dat de gegevens verouderd zijn (dus maar snel weer terug naar mijn ouder server). Vraag: wat zie ik over het hoofd?

Misschien ben je vergeten de nieuwe locatie aan een moderator door te geven?
EN alleen de echte locatie werkt, niet een doorverwijzing van oude url naar nieuwe url.
De database scripts zijn beveiligd tegen doorverwijzingen bij het ophalen.

Wim
Door wvdkuil
#66232
hhu schrijft:
Fijn Wim dat je zo snel reageert.
Alles van mijn station is hetzelfde gebleven.
Moet ik dan een nieuw openweerdata script bij HWA aanvragen of zoiets?

Als alles hetzelfde is gebleven: http://www.hetweerinhoekvanholland.nl/openweerdata.htm dan moet het opgehaald kunnen worden dooor de database.

Maar je schrijft: Voor ik bij mijn huidige host aanbieder weg ga , ben ik eerst alles aan het testen.
Als je test met een nieuwe provider, dan kan die toch niet hetzelfde adres hebben?

Nu is het: www.hetweerinhoekvanholland.nl => ip adres 81.169.145.161 => provider Strato

En www.hetweerinhoekvanholland.nl kan niet tegelijk naar Strato wijzen en naar een andere provider. De DNS bepaalt waar ieder bestand van jouw site wordt benaderd. Op dit moment dus vanaf ip 81.169.145.161

Dus zolang je niet helemaal over bent naar je nieuwe provider wordt jouw openweerdata.htm opgehaald van de servers van Strato.

Als je overgaat duurt het ook wel tot 24 uur voordat www.hetweerinhoekvanholland.nl naar de nieuwe provider = naar de nieuwe IP verwijst.

Dus je hoeft niets aan te vragen als je naam niet is gewijzigd. Nadat alle DNS wereldwijd is bijgewerkt wordt de data vanzelf weer goed ingelezen.

Groeten, Wim
Door hhu
#66234
De nieuwe provider is idd Strato.
Daar staat sinds drie maanden mijn startpagina, die alle onderliggende pagina's doorlinkt naar waar de rest altijd stond: members.chello.nl enz. (nu Ziggo)
Was afgelopen weekend bezig om te checken of al die pagina's ook goed worden weergegeven bij Strato en dat blijkt zo te zijn.; op openweerdata na dan.
Destijds heette mijn site weerstationhoekvanholland.nl, maar dat is al drie maanden niet meer zo en is overgezet naar nieuwe domeinnaam: www.hetweerinhoekvanholland.nl
Afgelopen maanden is het steeds goed gegaan en blijven mijn data zichtbaat op HWA.
Door wvdkuil
#66235
hhu schrijft:
De nieuwe provider is idd Strato.
Daar staat sinds drie maanden mijn startpagina, die alle onderliggende pagina's doorlinkt naar waar de rest altijd stond: members.chello.nl enz. (nu Ziggo)
Was afgelopen weekend bezig om te checken of al die pagina's ook goed worden weergegeven bij Strato en dat blijkt zo te zijn.; op openweerdata na dan.
Destijds heette mijn site weerstationhoekvanholland.nl, maar dat is al drie maanden niet meer zo en is overgezet naar nieuwe domeinnaam: www.hetweerinhoekvanholland.nl
Afgelopen maanden is het steeds goed gegaan en blijven mijn data zichtbaat op HWA.


Zie mijn vorige post, de openweerdata wordt geladen van
http://members.chello.nl/j.huigen1/weer ... erdata.htm
Zolang je ook daarnaar blijft opladen, verandert er voor HWA niets.
Immers HWA kijkt op dit moment naar je gegevens op Chello, niet naar je gegevens bij Strato.

Groeten, Wim