Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Kerstdag
#70104
Bestse forum-leden.
Omdat mijn wireless niet meer goed werkte, heb ik een nieuw modem gekregen van Ziggo.
Tot mijn verbazing werkt mijn Vantage Pro-2 console niet meer met de Weatherlink software.
Hij kan de console niet meer vinden.
Foutmelding te over.
Device not found.
TCP/IP communication error.
De console geheel losgekoppeld, inclusief de data logger en alles opnieuw geinstalleerd.
De software verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Ik werk met Weatherlink 6.03.
Waarom werkt de communicatie niet meer door het wisselen van de modem voor een nieuwe?
Hopelijk kan iemand mij helpen het zaakje weer aan de praat te krijgen.
Alvast mijn hartelijke dank.
Groetjes, Harry
Door wvdkuil
#70105
Als je een nieuw modem hebt is er een grote kans dat je ook nieuwe ip adressen hebt.
Normaal is dat in 4 groepjes cijfers, vaak in de vorm van 192.168.x.yyy

Alleen het laatste deel mag verschillen tussen alle apparaten op je netwerk.

Vraag 1: Welke logger heb je?
Je logger was dus een Weatherlink IP logger (WLIP)? Dus met een netwerkkabel naar de modem/router?
Vraag 2: Kent je modem de logger?
Kijk eens in je modem of je WLIP door je modem gekend is?

Als je modem de WLIP ziet weet je ook het nieuwe ip-adres en moet je dat nieuwe adres in Weatherlink invullen.

Als je modem de WLIP niet ziet moet er een zoekprogramma gedraaid worden.

Maar dat is voor later,
Wim
Door pb2rdf
#70109
Helemaal mee eens met beide andere regeerders ;)

Scanprogramma draaien, bv Advanced Ip scanner :
http://www.advanced-ip-scanner.com/
Of Angry IP Scanner
http://angryip.org/
Als goed is zie je aeen aantal IPnrs en als het meezit een ID bij het IPnr.

Beste is om de IP logger op een vast IPnr te zetten, indien dat mogelijk is.

Bedraad heeft altijd de voorkeur boven WIFI.

Suc6 met oplossen.

Peter
Door Kerstdag
#70110
Beste Wim.
De logger is inderdaad een Weatherlink IP logger aangesloten met een kabel op de modem.
Weet niet hoe ik moet controleren of de modem de logger kent.
Hoe kan ik in de modem komen? Hij is van Ziggo.
Alvast bedankt voor je reactie.
Door giantocr
#70111
Hoi Harry,


De nieuwe modem die je van Ziggo heb gekregen is dat een witte die op een plaatje staat?
Zelf heb ik voor een tijdje ook een nieuwe modem gekregen van Ziggo deze is een witte die ik op een plaatje zet die aan de wand zit en dan naar voren trek en dan zit hij vast, als ik hem er af wil halen moet ik hem even naar achter duwen.
Mocht jij deze ook hebben dan staat er in het instructie boekje hoe je moet inloggen op het modem.
Verder zit er onder de witte modem een plaatje die je eruit kunt trekken waar de wachtwoorden opstaan voor zowel het inloggen op de modem, als voor Wifi en de Wifi-Naam (SSID)
en wel in deze volgorde:
Wifi-naam (SSID):........
Wifi-Wachtwoord:........
Modemwachtwoord:........

IP-adres kun je eventueel ook achte komen door naar deze link te gaan:

https://www.watismijnipadres.nl/

Hoop dat je er op deze manier uit komt.

Succes en vr groet,

Piet

http://www.meteosauwerd.nl
https://www.weerstation-sauwerd.nl
https://www.sauwerdmeteo.nl
Door wvdkuil
#70112
Er is nog iets wat je EERST moet controleren

Als je windows 7 of hoger gebruikt en je krijgt een nieuw modem, dan merkt windows dat.
Die zet dan meteen het netwerk waar de PC in zit op onveilig en de windows firewall blokkeert alle verkeer naar buiten.
Een printer zal benaderbaar blijven, maar waarschijnlijk niet je Davis.
Rechts onderaan staat het icoontje om de firewall settings aan te kunnen passen.
Je locale netwerk moet dus een "veilig" thuisnetwerk zijn.

Wim
Door WSParkstad
#70115
giantocr schrijft:
Hoi Harry,


IP-adres kun je eventueel ook achte komen door naar deze link te gaan:

https://www.watismijnipadres.nl/

Hoop dat je er op deze manier uit komt.

Succes en vr groet,

Piet



Piet mensen niet verkeerde info geven aan het IP wat jij opgeeft via watismijnipadres is het WAN IP en niet het IP adres die de router uitdeelt aan apparatuur in jouw eigen LAN net werk.

Op internet staan veel prg's die zoeken naar je IP adres in je LAN, tip haal de spanning ook eens effe eraf van de IP logger, niet dat deze blijft hangen op het oude IP adres van de vorige router/modem.

Het modem/router van Ziggo heet de Connect Box.

Er zijn meerdere wegen die het vergemakkelijken van het zoeken naar het IP adres.

Zelf gebruik ik altijd inloggen in router en dan de MAC adressen na kijken van Router en daar staat dan ook een IP bij en die moet dan ingesteld worden in je prg.

Connec Box is te bereiken onder IP adres 192.168.178.1 dit is standaard.
Op het modem/router zit een plaatje die je eruit kunt trekken en staan de inlog gegevens op ook het IP adres.

Succes
Door hvd51
#70116
Vandaag ook een nieuwe Connect Box aangesloten ivm het niet halen van de beloofde download snelheid. Na activatie problemen en geen (vaste) telefoonlijn werkt alles nu goed.

Bij mij bleef het IPadres van de WL-logger gelijk, maar heb hem nu wel vastgezet.
De IPcams kregen wel een nieuw adres maar weer vastgezet ivm portforwarding.

Vanmorgen om 10 uur mee begonnen en uiteindelijk om 17:00 uur klaar.

In de handleiding staat drie kwartier maar dat gaat denk ik op voor alleen maar WiFi.

Om ip adressen etc te achterhalen gebruik ik Soft Perfect Wifi Guard.

Harm

PS Haal nu de beloofde snelheid wel.