Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wslembeke
#70132
Al eens geprobeerd om je datalogger los te koppelen van je console en je console eveneens de batterijen uithalen.

Dan datalogger opnieuw inpluggen en console herstarten.

mvg

Eddy
Door Kerstdag
#70133
Eddy.
Ja dit heb ik al eerdere malen gedaan. Alles loskoppelen, stoom er af, batterijen er uit en de data logger er uit. 24 uur gewacht voor nieuwe installatie. Kortom, een schone installatie. Vreemd is wel dat de data logger de oude gegevens weer terug zet. Zie liever dat de data logger geheel gereset gaat worden.
Bedankt voor jouw aandeel in het mee denken.
Door wvdkuil
#70134
Kerstdag schrijft:
Mijn vorig IP adres van deze PC was192.168.178.20.
Van de datalogger weet ik het niet. Zover ik weet hoefde ik dit nooit in te vullen.
Geken naar TCP/IP Connection. Deze geeft aan:
TCP Port 22222
Local Device ID 00:1D:QA00:A1:A1. (Dit is de DID van de logger.
Key 306907.
Volgens Ziggo zou het IP adres van deze PC 192.168.178.45/24 zijn.
Kan ik de datalogger geen reset geven?
Gr. Harry
Als je vorige netwerk ook 192.168.178/24 was dan is het helemaal onbegrijpelijk.

192.168.178 is het netwerk, de 24 geeft aan dat die 9 cijfers voor alle stations hetzelfde moet zijn.
Iedere PC/logger/printer krijgt dan een uniek laatste stukje tussen 002 en 254.
Meestal is je router 001.

Helaas kan je een DAVIS logger NIET resetten. Vooral de netwerk-instellingen niet.

Maar als je zegt 00:1D:QA:00:A1:A1 dat is een correcte MAC voor een Davis logger.
Dus WeatherLink ziet de logger. Wat gebeurt er als je op de knop "Find" klikt naast lokaal Device ID?

Wim
Door wvdkuil
#70135
Kerstdag schrijft:
Eddy.
Ja dit heb ik al eerdere malen gedaan. Alles loskoppelen, stoom er af, batterijen er uit en de data logger er uit. 24 uur gewacht voor nieuwe installatie. Kortom, een schone installatie. Vreemd is wel dat de data logger de oude gegevens weer terug zet. Zie liever dat de data logger geheel gereset gaat worden.
Bedankt voor jouw aandeel in het mee denken.


Stroom-vrij maken van een logger heeft geen zin.
Je kan wel de instellingen van de console op die manier aanpassen.

1. EenWLIP logger kan niet gereset worden voor wat betreft de netwerk instellingen
2. De historische gegevens kan je deels wissen in een weer-programma of via console

VRAAG 1:
Heb je nog een ander weer-programma draaien? Op dezelfde of een andere PC.
Of misschien een Meteobridge?

VRAAG 2:
Worden de gegevens opgeladen naar Weatherlink.com?
Zoals deze van mij: https://www.weatherlink.com/user/herent ... ew=summary
Ik kan in Spijkenisse maar 1 station vinden, pa3aca

VRAAG 3:
Zit de kabel van de logger wel in het modem?

Nieuw modem dus toch even controleren of de juiste kabel van de logger wel in de juiste connector van het modem is terecht gekomen?

Wim
Door WSParkstad
#70136
Inderdaad een goede opmerking van Wim of de UTP wel in het modem zit en misschien of je het modem in Bridge hebt staan en een eigen router gebruikt?

Echter blijf ik het vreemd vinden dat je schrijft dat het eerst 192.168.178.***
terwijl ik toch in plaatje config IP logger 192.168.123.*** zie staan.

Groetjes, we zullen door gaan......

Marcel.
Door pb2rdf
#70137
Kerstdag schrijft:
Mijn vorig IP adres van deze PC was192.168.178.20.
Van de datalogger weet ik het niet. Zover ik weet hoefde ik dit nooit in te vullen.
Geken naar TCP/IP Connection. Deze geeft aan:
TCP Port 22222
Local Device ID 00:1D:QA00:A1:A1. (Dit is de DID van de logger.
Key 306907.
Volgens Ziggo zou het IP adres van deze PC 192.168.178.45/24 zijn.
Kan ik de datalogger geen reset geven?
Gr. Harry


Even alles op een rij. Lees eerst alles door voordat je aktie onderneemt.
Ip range oude netwerk : 192.168.178.0 - 192.168.178.178.255
Wat is huidig IP nr van je PC? Noteer dat!
Kan je zien door een dosbox te openenen en dan commando : ipconfig
Welk IP nr in Weatherlink voor je Davis IPlink ? Noteer dat!
maak hiervan een printscreen mv PrtScrn toets, bewaar deze schermafbeelding in een mail.
Verschilt IPnr alleen na de laatste punt, dan zit je op zelfde Ipnr reeks.
Is het verschillend, zie verder hieronder.

Is Davis IPlink via netwerk kabel verbonden met je netwerk ?
Is je laptop via een netwerk kabel verbonden ?
Zo niet, laptop koppelen met een netwerk kabel op je netwerk.
Laptop configureren op zelfde ipnr reeks, waarbij laatste getal moet verschillen met die van de Davis IPlink, dus niet meer via DHCP, maar vast IPnr instellen.
Als het goed is moet je nu de Davis IPlink kunnen connecten, cq in een dosbox kunen pingen
Bv : ping 192.168.178.178.66
Je ziet dan een antwoord.
Indien positief kan je nu Davis Iplink herconfigureren naar nieuwe Ipreeks en IPnr zoals die is ingesteld in je ziggo modem.
Neem aan dat je via browser naar de IPlink kunt connecten door intikken IPnr van de IPlink
Noteer nieuwe ingesteld IPnr en overtuig je ervan dat je deze hebt bewaard in de config van de Iplink.
Maak voor de zekerheid een screenshot van oude en nieuwe config mbv PrtScrn toets.
Bewaar afbeeldingen in een mailbericht.
Na bewaren nieuwe IP config Iplink ben je verbinding kwijt met de IPlink.

Na herconfiguren van de Davis Iplink je laptop weer naar IP reeks ziggo modem configureren. Ipnr heb je genoteerd als het goed is.
Netwerkkaart laptop heractiveren, test of je verbinding hebt met internet.
Je moet nu in een dosbox het nieuwe IPnr van de IPlink kunnen pingen.
Indien positief, Weatherlink configureren met nieuwe IPnr en testen verbinding in Weatherlink.

Heb je een PM gestuurd, dus ik kan je via de telefoon assisteren

Groet, Peter
Door Kerstdag
#70139
Nee, er draaien geen andere progjes.
Nee de gegevens worden niet meer opgeladen Weatherlink.com
De kabel zit in het modem. Sterker nog, ik heb er een nieuwe aangezet.
Het probleem blijft "Device not Found" en dan is er totaal geen communicatie meer mogelijk.
Gr. Harry
Door Kerstdag
#70140
Bedankt voor het aanbod. Zal ik zeker gebruik van maken.
Wanneer komt het u het beste uit?
Dick van de Wijngaard schrijft: Waarschijnlijk heeft deze een vast IP adres waardoor deze niet meer werkt op een nieuw modem. Het beste kun je deze dan op het oude modem aansluiten en de instellingen wijzigen naar DHCP.
Maar.... Helaas is het oude modem allang terug naar Ziggo.
In ieder geval bedankt en mochten we er niet uitkomen? Dan helaas een nieuwe logger.
Gr. Harry
Door WSParkstad
#70143
Kerstdag schrijft:
In ieder geval bedankt en mochten we er niet uitkomen? Dan helaas een nieuwe logger.
Gr. Harry



Harry zou dit het geval zijn dan geef je maar een seintje, heb er wel interesse in de oude.