Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WSParkstad
#70119
hvd51 schrijft:
In vervolg op mijn vorige bericht:

Ik heb in de WL ip Logger het IP adres vast in gesteld zie bijlage

Harm


Klopt dat is ook mogelijk.
Men kan ook het MAC adres van de IP logger ook in de Connect Box vast zetten met het IP dat men zelf wilt, die optie gebruik ik zelf.
Is maar net wat men zelf gemakkelijk vindt.
Reden voor mij is van als er een nieuwe router komt door omstandigheden zit men weer niet zo te spelen, is het een zelfde router met beginnende IP's dan is het geen probleem, maar krijg je een met een ander IP reeks dan moet men meer veranderen dan dat de IP logger gewoon via DHCP werkt.
Echter alles is weer goed te zetten maar kies ik de gemakkelijkste manier, denk ik ;-)

Succes en veel plezier ermee, heb zelf ook de Connect Box en ja tevreden ;-)

Marcel
Door WSParkstad
#70120
Wat mij wel opvalt is dat je andere reeks IP heb: 192.168.123.***
heb je die 123 zelf veranderd of stond die zo standaard?
Ben normaal gewend dat de Connect Box 192.168.178.*** staat.
Misschien dat dit per regio verschild.

EN ik zie een heel ander DNS server: 89.101.251.228
Dacht dat Ziggo 2 standaard DNS servers had: 84.116.46.22 en 84.116.46.23

Kan natuurlijk komen dat jij in een andere regio zit maar ben toch benieuwd erna ;-)

Uiteindelijk heb je beeld op je pc anders kon je ons je plaatje niet laten zien.

Groetjes en succes.

Marcel.
Door Kerstdag
#70124
Iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties.
Helaas blijft Weatherlink de melding geven, device not found.
Iemand nog andere oplossingen of mogelijkheden?
Gr. Harry
Door hvd51
#70127
WSParkstad schrijft:
Wat mij wel opvalt is dat je andere reeks IP heb: 192.168.123.***
heb je die 123 zelf veranderd of stond die zo standaard?
Ben normaal gewend dat de Connect Box 192.168.178.*** staat.
Misschien dat dit per regio verschild.

EN ik zie een heel ander DNS server: 89.101.251.228
Dacht dat Ziggo 2 standaard DNS servers had: 84.116.46.22 en 84.116.46.23

Kan natuurlijk komen dat jij in een andere regio zit maar ben toch benieuwd erna ;-)

Uiteindelijk heb je beeld op je pc anders kon je ons je plaatje niet laten zien.

Groetjes en succes.

Marcel.


Marcel,

De IP reeks heb ik zelf gewijzigd. Deze (LAN) reeks gebruik ik al sinds ik met computers werk en heb een aantal apparaten met een vast IP adres, dus is het gemakkelijker om dat in de router te wijzigen dan alle apparaten bij langs te moeten.

De DNS server is blijkbaar per regio verschillend want die staat standaard bij mij in de connect box en is ook niet te wijzigen. Natuurlijk kun je op een PC een andere DNS server gebruiken als die van Ziggo niet werken.

En ja ik heb beeld.

Groetjes Harm
Door WSParkstad
#70128
Hallo Harm,

Ok, dat van DNS is dan duidelijk, ook weer iets bij geleerd, dacht dat Ziggo dat landelijk had.

Goe dom te lezen dat je wel beeld heb van de Weatherlink IP logger, ik gebruik die zelf ook.

Ik zou zeggen zet die eens op DHCP, schrijf je het MAC adres op van de Weatherlink IP loggen en haal de IP logger eens van de spanning af, helemaal.
Dan weer spanning erop zetten en in de CB (Connec Box) kijken waar je dat MAC adres ziet staan met het bij horende IP.

Blijf het vreemd vinden, poging waard tenzij je dit al gedaan hebt.

Succes, we blijven zoeken.

Marcel.
Door wvdkuil
#70129
Kerstdag schrijft:
Iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties.
Helaas blijft Weatherlink de melding geven, device not found.
Iemand nog andere oplossingen of mogelijkheden?
Gr. Harry

Als
1. geen enkele scanner de WLIP kan vinden en
2. als die ook niet in de modem/router tabellen staat:

=> dan hebben de WLIP en je lokale netwerk ieder een ander netwerk adres.

Volgens Ziggo zal je nieuwe lokale netwerk 192.168.178.xxx zijn.
Je PC heeft dan eigen uniek IP-adres met xxx binnen het netwerk 192.168.178
Ieder ander apparaat met DHCP heeft dan ook een uniek laatste getal en al die apparaten kunnen met elkaar praten binnen het netwerk 192.168.178 en naar het internet via de router/modem

Het kan bijna niet anders of je Davis logger heeft een vast IP adres op het vorige netwerk.
En netwerk scanners kunnen alleen zoeken binnen hun eigen subnet (192.168.178 in dit voorbeeld)
Dus op die manier kunnen we de logger niet vinden

Dus weet je nog het oude adres van de logger?
Als die op een vast ip-adres gezet is, heb je misschien een notitie gemaakt.
Of weet je nog wat je invulde in WeatherLink voor de aankomst van je nieuwe modem?

In je vorige postings over een netwerk probleem gebruik je steeds 192.168.0.xxx

Pas als we weten wat het adres (de eerste drie groepjes cijfers) was dan kunnen we verder gaan.

Wim
Door Kerstdag
#70130
Mijn vorig IP adres van deze PC was192.168.178.20.
Van de datalogger weet ik het niet. Zover ik weet hoefde ik dit nooit in te vullen.
Geken naar TCP/IP Connection. Deze geeft aan:
TCP Port 22222
Local Device ID 00:1D:QA00:A1:A1. (Dit is de DID van de logger.
Key 306907.
Volgens Ziggo zou het IP adres van deze PC 192.168.178.45/24 zijn.
Kan ik de datalogger geen reset geven?
Gr. Harry