Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

#73005
Hallo,

Ik heb al meer dan 15 jaar een weersite (wspronk.nl) en loop nu tegen problemen aan dat de Weaterlink software te oud is. M'n provider ging over op SFTP maar dat wordt door Weatherlink niet ondersteunt.
Heb nu een externe FTP server ( FTP Voyager scheduler) geïnstalleerd maar deze start de service weer niet automatisch na een spanningsuitval en dus moet dat handmatig gebeuren.
Maar natuurlijk is de bijbehorende PC even oud en erg klein dus met weinig mogelijkheden voor iets nieuws.
Kortom tijd voor iets nieuws.
Mijn weerstation is een Davis Vantage Pro 2 met een 6510SER (seriële) datalogger.
Dus de eerste vraag is welke Meteobridge zou ik dan moeten nemen.
Zelf zit ik te denken aan een WH-WUS03-Pro Zwart Smartbedded Meteobridge Pro upload server zodat ik m'n seriële poort via een USB converter aan deze unit kan verbinden.
Of zou het beter zijn om de Pro+ rood te nemen en deze direct met de buitenunit te laten communiceren.
Ik zit aan de eerste te denken zodat ook de metingen die de console doet meegenomen worden.
En deze console is nog geen jaar oud en dus om die nu al af te schrijven?
Verder weet ik nog niet hoe ik aan een basis weersite kom die ik dan later zou kunnen uitbreiden zodat m'n weersite niet weken uit de lucht is.
En natuurlijk zou m'n data weer naar HWA , Awekas en weathercoud geüpload moeten worden.

Als er iemand is die ervaring heeft hiermee en mij zou kunnen adviseren zou dat zeer welkom zijn.
En misschien is er iemand die hetzelfde gedaan heeft en mij zou kunnen adviseren en een link kunnen sturen naar een weersite die op dit systeem draait.

Kortom meer vragen dan antwoorden en dus hulp gevraagd, alvast bedankt.

Willy Spronk.
#73006
Al eens naar een meteobridge Nano SD gekeken?
Deze komt dan in de console, ontvangst is altijd goed, via browser overal te benaderen, ik heb er nu een SD kaart van 32 Gb in.
Ruimte zat voor alle data, per minuut.
Ook heeft deze vele mogelijkheden welke een pro ook biedt, dus grafieken genereren en zelf samenstellen, uploaden naar server en andere weersites natuurlijk.
Ook meteobridge op een Raspberry PI is nu mogelijk.
Ik weet niet of het mogelijk is om de seriële logger op de meteobridge zwart aan te sluiten, de USB versie is dat uiteraard wel.
De rode meteobridge schijnt een slechtere ontvangst dan de console te hebben.

Ik gebruik een site met de Leuven template (zolang het nog draait), een met de Weather 34 template (embedded in de meteobridge) en ik heb een site in wordpress gemaakt welke ik af en toe uitbreid/bijwerk.
Ik gebruik daar de weatherstation plugin voor, grafieken worden door de meteobridge gegenereerd.
Ook de grafieken voor mijn luftdaten sensor, deze kan ook in meteobridge geconfigureerd worden.

De mogelijkheden van een meteobridge worden alleen maar meer!

Er is vast een goede oplossing voor u!
#73007
Beste Willy,

Alle Meteobridge versies gebruiken dezelfde software en het is, heb ik nu uit ervaring geleerd, mogelijk een configuratie bestand tussen verschillende types MB uit te wisselen (in mijn geval heb ik een configuratie van een standaard MB ingeladen in een NANO en dat werkt perfect, geen aanpassing nodig). De MBs hebben ingebakken de mogelijkheid om zeker 20 verschillende weer websites te voeden als underground, awekas, knmi wow etc etc.

Daarnaast kun je de apparaatjes configureren om data naar je eigen templates up te loaden, hier naar HWA of om data in een MySQL database weg te schrijven. Voor 2 veel gebruikte templates (w34 en meteotemplate) zit er ook een voorgeprogrammeerde functie in om data naar up te loaden. Je kunt naast Davis ook een rits andere weerstations aansluiten en ook bijvoorbeeld de luftdaten luchtkwaliteit meter. De rode, zwarte en nano bieden de mogelijkheid om op het apparaat data weg te schrijven (de standaard MB onthoudt alleen vandaag, gisteren, deze maand, dit jaar en records), je kunt er ook grafieken mee genereren en de nano heeft dan nog een template (w34) aan boord om je gegevens weer te geven vanaf de module. De NANO is alleen per wifi te verbinden, de standaard, rood en zwart ook per ethernet kabel.

Om een eventueel misverstand weg te nemen, je kunt je console gewoon los van je MB gebruiken
En deze console is nog geen jaar oud en dus om die nu al af te schrijven?
Beiden zullen gelijktijdig data van je weerstation ontvangen.

Je kunt naar mijn website http://users.telenet.be/v5/gaan waar ik een heel simpele MB template gebruik (misschien een tijdelijke oplossing als je je nog oriënteert op een eigen template https://www.meteobridge.com/wiki/index. ... rd_Example) en vandaar klikken naar allerhande sites waar ik met mijn MB data naar upload. Als je de MB wereld wilt verkennen heb ik net toevallig mijn standaard MB aangeboden in de te koop sectie.

succes met je keuze
Jean-Paul