Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door walberg
#49626
Sinds kort heb ik een alecto ws5000 Ik zag eerder dat de alectos met weatherdisplay zouden werken. Ik vind echter in de setup niets van Alecto. Welke moet ik kiezen, en wat kies ik voor poort?
Door poldeleeuw
#49627
Weather display: Control Panel > Station types & settings >> Select station type: Fine offset/WH 1080... kiezen >> Standard type aanvinken, Easy weather WH1080... aanvinken en use direct aanvinken. Ook solar aanvinken voor jou station.

Dit zou het moeten doen.
Door walberg
#49628
Ik had inderdaad nog vergeten bij easy weather vinkje te zetten. Ik zie in ieder geval nu de temperatuur / wind en nog wat dingen verschijnen. Tja er zitten wel erg veel instellingen in dus voor ik die onder de knie heb. Maar affijn het begin is er. Nu nog een site gaan maken, dat is al moeilijk genoeg en volgens mij is weatherdisplay de enige die direct de gegevens kan publiceren zonder te programmeren (extentie lite).
Door poldeleeuw
#49629
Je kan kiezen voor een CMS als site zoals Wordpress, Drupal of Joomla. Of indien je zelf kennis hebt van HTML en CSS kan je zelf eentje in elkaar steken. Ikzelf ben een voorstander van Wordpress omdat het systeem heel gemakkelijk is en omdat er zeer veel uitbreidingen voor zijn die gemakkelijk te installeren zijn.

WD maakt gebruik van tags die je kan integreren op je site zoals bvb %time% of %date% dan krijg je de huidige datum en tijd te zien.
Door walberg
#49630
Ik ben hardware technisch. Software ben ik niet zo sterk in. ik heb mijn meeste sites met Joomla (nu 2.5) gemaakt alleen spanjeautoverhuur.nl heb ik met wordpress gemaakt, is inderdaad op veel punten eenvoudiger dan Joomla maar ook wordpress is nog best zwaar genoeg. Ik heb ook wel formulieren die met variabelen werken maar dat wordt dan geregeld door een plugin of een programma. Echt zelf programmeren en dan zeker met mysql kan ik al helemaal niet.
Door poldeleeuw
#49631
Voor mijn vorige site van weerstation Brugge heb ik gebruik gemaakt van Xara website designer. Daar had ik een tabel gemaakt en daar telkens de tags ingevoerd. Ik heb dan het html bestand laten omzetten door WD en dan kreeg ik de juiste waarden op mijn pagina. Je kan ook kiezen voor de standaard site van WD via de wizard. Setup > setup wizard maar die is gewoon ronduit lelijk :-p. het voordeel is dat je er natuurlijk nauwelijks werk aan hebt. Een derde optie kan ook zijn dat je gebruik maakt van templates voor WD: http://saratoga-weather.org/scripts-WD-AJAX.php. dat is een kant en klare template die je zelf kan aanpassen.
Door wvdkuil
#49647
Of je kan gebruik maken van de template set die hier in de Benelux is ontwikkeld voor Meteohub en WeatherDisplay.

http://www.weerstation-leuven.be

Dit is een verdere ontwikkeling van de Saratoga/carterlake sets uit de VS.
Bekijk de implementatie van de productie versie voor Meteohub:
www.weerstation-wilsele.be

Veel succes,
Wim van der Kuil
Door W.stomphorst120569
#60571
Hoe kan ik de w/m2 goed instellen?
Gr Willem